OYUNUN ADI:arkamdakini yakala
GELİŞİM ALANI:psikomotor alan
AMACI:denge gerektiren hareketleri yapabilme
ARAÇ-GEREÇ:-
OYUNCU SAYISI:8-10
YAŞ GRUBU:5-6 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER: açık hava
UYGULAMA:
Çocuklar arasından bir ebe seçilir. Öğretmenin başla komutu ile çocuklar oyun alanında koşarlar. Ebe bir kişiyi yakalamaya çalışır. Kaçan çocuk bir arkadaşının önüne geçip durduğu anda, arkadaki çocuk hemen kaçmaya başlar.
Ebe onu yakalamak zorundadır. Kaçan çocuk da başka bir arkadaşının önünde durmaya çalışır. Ebe tarafından yakalanan çocuk ebe ile yer değiştirir. ve oyuna devam edilir.
OYUNUN ADI:elektrik akımı
GELİŞİM ALANI:sosyal-duygusal alan
AMACI:başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
ARAÇ-GEREÇ:-
OYUNCU SAYISI:8-10
YAŞ GRUBU:5-6 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER:açık hava veya sınıf salon
UYGULAMA:
Çocuklar el ele tutuşarak ayakta halka olurlar. Çocuklardan biri ebe seçilir. Bir çocuk yanındaki arkadaşının elini sıkarak oyunu başlatır. Bu elektrik akımı çocuktan çocuğa geçmeye başlar. Herkes daire etrafında el sıkarak elektriği geçirir ve akım başlangıç noktasına geri dönmektedir. Eğer ebe akımı başlatanı bulursa ebelikten kurtulur.
Oyun hareketler değiştirilerek birkaç kez oynanır.
OYUNUN ADI:trafik
GELİŞİM ALANI:bilişsel alan
AMACI:görsel ve sözel yönergelere uyma
ARAÇ-GEREÇ:yeşil,sarı,kırmızı renkte üç karton
OYUNCU SAYISI:10
YAŞ GRUBU:5-6 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER:açık hava veya sınıf salon
UYGULAMA:
3 çocuk trafik polisi olur. Her birine yeşil, kırmızı ve sarı renkteki kartonlar dağıtılır. Diğer çocuklarda otobüs, kamyon, otomobil vb. olurlar. Kırmızı kartonu tutan çocuk kartonunu havaya kaldırır ve dur işareti yapar. Taşıt rolündeki çocuklar dururlar. Sarı kartonu tutan çocuk kartonunu havaya kaldırır ve hazır olun der. Yeşil kartonu taşıyan çocuk kartonu havaya kaldırır ve geç der. Taşıt rolündeki çocuklar hareket ederler. Oyun böyle devam eder.
OYUNUN ADI:ben kimim?
GELİŞİM ALANI:dil alanı
AMACI:sesleri ayırt edebilme
ARAÇ-GEREÇ:-
OYUNCU SAYISI:sınıf mevcudu
YAŞ GRUBU:4-5 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER:sınıf salon
UYGULAMA:
Çocuklardan bir ebe olarak seçilir ve sınıfın önünde arkası dönük durur. Öğretmenin işaret ettiği öğrenci herhangi bir hayvan sesi taklit etmeye çalışır. Ebe bu sesi çıkaran arkadaşını tanırsa yer değiştirir. Hayvan sesi çıkaran çocuk ebe olur. Tanıyamazsa ebeliği sürer.
OYUNU ADI:en çabuk kim giyinecek?
GELİŞİM ALANI:öz bakım becerileri
AMACI:giysilerini giyip çıkarma ile ilgili davranışları gösterebilme
ARAÇ-GEREÇ:önden düğmeli iki yelek
OYUNCU SAYISI:10-12
YAŞ GRUBU:4-5 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER:sınıf salon
UYGULAMA:
Sınıf iki gruba ayrılır. düğme sayısı aynı olan yelekler her iki takımın ön sırada yer alan oyuncusuna verilir. Öğretmenin "başla" komutu ile her iki takımın ilk oyuncuları yeleği giyer, düğmeleri açar, üzerinden çıkartıp arkasındaki oyuncuya verir. Oyun böylece devam eder. İlk bitiren grup yarışmanın galibi olur.
EVDEKİ OYUN VE OYUN ÖRNEKLERİ(FAHRİYE MADEN ELLİALTIOĞLU) KİTABINDAN ALINTI...