OYUN 1: AYŞE TEYZE
KAZANIM : Farklı zeminler üzerinde yürür
KAZANIM : Tek /çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
Çocuklar arasından bir ebe seçilir. Bu ebe “Ayşe teyze” olur. Çocuklar oyun alanında dağınık halde dururlar. Çocuklardan biri ebeye yaklaşır ve;
“Ayşe teyze, bahçeye girebilir miyim?” der.
Ayşe teyze; “Ne lazım, ne alacaksın?” diye sorar.
Çocuk “elma alacağım” der.
Ayşe teyze; “kaç tane?” diye sorar.
Çocuk “10 tane” der.
Bunun üzerine bütün çocuklar elma koparıyor gibi on kere çift ayakla zıplarlar.
Kaynak: Bydigi Forum https://www.bydigi.net/cocuk/267735-...ml#post1971509
Oyun meyve sayısı değiştirilerek birkaç kez tekrarlanır.
OYUN 2: BENİMLE GELİR MİSİN?
KAZANIM : Farklı zeminler üzerinde yürür.
KAZANIM : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider
Çocuklar oyun alanında büyük bir daire oluştururlar. Yüzleri dairenin içine dönüktür. Aralarından bir ebe seçilir. Ebe dairenin dışında dolaşırken, bir çocuğun sırtına dokunur. Ve “benimle gelir misin?” der. Sonra dairenin etrafında koşmaya, sıçramaya, sekerek gitmeye başlar. Dokunulan çocuk ebenin yaptığı hareketlerin aynısını yaparak ebeyi yakalamaya çalışır. Ebeyi yakalayamazsa ve ebeye dairedeki yerini kaptırırsa o ebe olur. Oyun devam eder.
OYUN 3 : DAİRE KAPMACA
KAZANIM : Zemin üzerinde çizilen şekiller üzerinde yürür
KAZANIM : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
KAZANIM : Çift ayakla ileri/geri sıçrar.
Yere çocukların sayılarından bir eksik daireler çizilir. Çocuklar arasından arasından bir ebe seçilir. Ebe çocukların arasında durur. Öğretmenin işareti ile daire içinde duran çocuklar birbiri ile yer değiştirirler, bu değişim sırasında ebe bir daire kapmaya çalışır. Açıkta kalan çocuk ebe olur,oyun tekrarlanır.
OYUN 4 : KISKANÇ TAVUKLAR
KAZANIM : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider
Çocuklar oyun alanında iki eşit gruba ayrılırlar. Her gruptaki çocuklar birbirlerinin bellerinden sıkıca tutarlar. Baştaki çocuk “anne tavuk” diğerleri “civciv” olurlar. Anne tavuklar karşı grubun civcivini yakalamaya çalışırlar. Koşma ve kovalama sırasında gruplar koparsa o grup başarısız sayılır.
Kaynak: Bydigi Forum https://www.bydigi.net/showthread.php?p=1971509
OYUN 5 : SEKEREK YER KAPMACA
KAZANIM : Tek /çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
KAZANIM : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
KAZANIM : Çift ayakla ileri/geri sıçrar.
Oyun alanında çocuklar dağınık halde dururlar. Her çocuğun durduğu yer tebeşirle küçük daire çizilerek belirlenir. Bir ebe seçilir. Ve ebe ortada durur. Çocuklar kendi aralarında işaretleşerek yer değiştirirler. Yer değiştirme sekerek olur. Bu sırada ebe boş gördüğü daireyi sekerek kapmaya çalışır. Ebe kimin yerini kaparsa o çocuk ebe olur.
Büyük kasları kullanarak belli güç gerektiren denge hareketlerini
yapabilme.
BALON İLE DANS
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Araç kullanarak ritmik hareketler yapar.
• Sözel yönergelere uyarak belirli hareketler yapar.
• Verilen yönergeye uyar.
• Belirli bir mesafeye aralarındaki nesneyle gider.
• Yönergelere uygun olarak ritmik hareketler yapar.
Çocuklar ikili olarak eşleşirler. İki çocuğun arasına balon konulur. Müzik
başlanır ve eşler balonu düşürmeden dans etmeye çalışırlar. Eşler balonu
düşürsün diye komik hareketler yaparak güldürmeye çalışılır.
KARPUZLARA BASMA
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Sözel yönergelere uygun olarak belirli hareketler yapar.
• Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
• Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
• Belli bir engel üzerinden tek ayakla sıçrayarak atlar.
• Belli bir engel üzerinden çift ayakla sıçrayarak atlar.
Çocuklarla salonda gezintiye çıkılır, çocukların hayal etmesi sağlanır.
Çocuklara fasulye torbalarını karpuz olarak düşündürülür. Çocuklara verilen
komutla bu karpuzların üzerinden karpuzlara değmeden atlayarak tarlayı
geçmeleri gerektiği söylenir ve oyun oynanır.Çocuklar yönergeye göre
karpuzların üzerinden tek yada çift ayakla sıçrayarak atlar.
ENGEL PARKURU
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Elindeki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider.
• Verilen yönergelere uyar.
• Topu göğüs seviyesinde tutarak yürür.
• Topu düşürmeden başının hizasında tutarak yürür.
• Topu karın hizasında tutarak yürür.
Çocuklarla dışarıda gezintiye çıkılır.denge tahtasını çocukların köprü
olarak düşünülmesi istenir.Çocuklara birer tane top verilir, çocukların
ellerinde topla karşıya geçmeleri istenir.Ardından yerdeki ipin üzerinden
yine ellerinde top varken yürümeleri gerektiği söylenir.Bu sefer çocukların
topu değişik şekillerde karın, göğüs ve baş seviyesinde tutarak taşımaları
istenir.
YENGEÇ YÜRÜYÜŞÜ
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Verilen yönergeye uyar.
• Sözel yönergelere uygun olarak belirli hareketler yapar.
• Verilen yönergeye uygun olarak istenilen pozisyonu alır.
• Belirli bir mesafeye istenilen harekette yürüyerek gider.
• Karnının üzerindeki nesneyi düşürmeden belirli mesafeye ilerler.
Çocuklarla hayvanlar üzerinde sohbet edilir. Yengeçleri bilip bilmedikleri
sorulur. Yengeçlerin özellikleri ve yürüyüş tarzları anlatılır ve öğretmen
çocuklara gösterir. Çocuklarla beraber yengeç yürüyüşü yapılır. Bu sefer
öğretmen her çocuğa bir fasulye torbası verir ve çocukların bu torbaları
karınlarının üzerine koymalarını, yengeç yürüyüşüyle bu torbaları karşıya
kadar düşürmeden taşımaları istenir. Deneme yapıldıktan sonra oyuna geçilir.
AYNISINI YAP
Bir ebe seçilir diğer çocuklar tek sıra halinde arka arkaya dizilirler her
çocuk ebenin yaptığı hareketin aynısını yaparlar. ( geri geri yürümek,
zıplamak, öne eğilmek, tek ayak üzerinde sekmek ve bunun gibi… ) ebenin
yaptığı hareketleri yapamayan çocuk oyundan çıkarılır. Üç oyuncu kalıncaya
kadar oyun devam eder. Son kalanlar arkadaşları tarafından alkışlanır
HALAT ÇEKME
Amaç 9enge gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Öğrenciler iki gruba ayrılır. Çocuklar kalın bir halatın her iki ucundan tutup kendi tarafına asılırlar. Arada bulunan çizgiyi geçen grup karşı tarafa misafirliğe gider.
Kazanım 1:İpi kuvvetle asılır.
Kazanım 2:asılmayla birlikte dengesini korur.
TERAZİ OYUNU
Amaç 9 : Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Çocuklar ikişerli grup olur. Eşer karşılıklı el ele tutuşurlar. Çocuklar hiç terazi gördünüz mü? “ Haydi bizde terazi olalım.”der. Bu şekilde çocuklardan biri oturur biri ayakta durur. Daha sonra biri kalkar diğeri oturur. Terazinin kefeleri gibi hareket ederler.
Kazanım 1:Arkadaşına tutunup yere oturur.
Kazanım ,2:Arkadaşına tutunup yerden kalkar.
KÖPRÜDEN GEÇME
Amaç 9 : Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Uygulama:çocukları sıraya dizer. Yürüyüş tahtası köprü görevindedir. Altında da bir ırmak vardır. Çocuklar sırayla köprünün üzerinden ellerinde hulalop, top vb. cisimlerle karşıya geçerler.
Kazanım 5enge tahtasından düşmeden yürür.
Kzanım1:Elindeki cisimle denge tahtasında yürür.
Amaç 9: Denge gerektiren belirli lokomotor hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
1.Belirli mesafeyi koşar.
2.Belirli mesafeyi elinde yükle koşar.
3.Koşarken yerdeki nesneyi alır.
4.Yükü mesafenin sonuna bırakır.
5.Koşan arkadaşından nesneyi alır.
Oyun alanına bir dikdörtgen çizilir.Bu köprü olur.Çocuklar sayışarak dört tane nöbetçi çizerler.Nöbetçilerin her biri köprünün (dikdörtgenin) bir köşesinde durur.Görevleri, köprüden kimseyi geçirmemektir çünkü köprü fazla yük kaldırmaz.Ayrıca nöbetçiler açlardır ve diğer çocukların geçirmek istedikleri yiyeceklerden isterler.Diğer çocuklar, köprünün uzun kenarlarının dışında dururlar.Amaçları, karşıdan karşıya köprüyü enlemesine geçmektir ve geçerken de köprüdeki taşları kaldırmaktır.Bunu yaparken ellerindeki yiyecekleri köprünün karşısındaki komşularına götürmeye çalışırlar.Geçmek için köprüye giren çocuğu nöbetçiler kovalar, ona elle dokunmaya çalışırlar.Dokunulan çocuk vurulmuş olur.Oyun böylece devam eder.
Oyun 2:
Kral ve Muhafızlar
Amaç 9: Denge gerektiren belirli lokomotor hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
1.Yürüyen arkadaşını korur.
2.Arkadaşlarının değmemesi için kendini korur.
3.Oyuna göre arkadaşına dokunmaya çalışır.
4.Elindeki nesneyi saklar.
5.Başkasının elindekini almaya çalışır.
Çocuklar arasından bir kral ve iki muhafız seçilir.Kral oyun alanında belirlenmiş yerde durur.Muhafızlar ise onu korumaya çalışır.Kral ve muhafızlar halkın arasında yürüyüşe çıkarlar.Halk olan çocuklar krala dokunmaya çalışır.Ayrıca kralın elindeki altınlardan almaya çalışırlar.Bu sırada kral kendini, muhafızlar kralı korumaya çalışırlar(kral eğilebilir).Krala dokunabilen çocuk kralla yer değiştirir.Oyun bu şekilde devam eder.
Oyun 3:
Baloncu Amca
Amaç 9: Denge gerektiren belli lokomotor hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
Kaynak: Bydigi Forum https://www.bydigi.net/cocuk/267735-...ml#post1971514
1.Belli bir hedefe koşar.
2.Bir yerden başka bir yere gider.
3.Bir yerden başka bir yere gider.
4.Yer değiştirirken, aynı hizaya tekrar girer.
5.Dengeli bir şekilde ritmik koşar.
Çocuklar salonda ortaya çizilen düz çizgide dururlar ve kendilerine bir renk seçerler.Bu çocuklar aynı zamanda seçtikleri renkteki balonlardır.Aralarından bir ebe seçilir.Bu da “baloncu amca” olur.
-Tık tık
Çocuklar; “kim o?” diye sorarlar.
-Ben baloncu amca
Çocuklar; “ne istiyorsun?” diye sorarlar.
-Balon.
Çocuklar “hangi renk?” diye sorarlar.
Baloncu amca “pembe balon” der.Pembe balon olan çocuk kaçar, baloncu onu yakalamaya çalışır.Yakalanan çocuk ebe olur.
Oyun 4: ASYA AVRUPA OYUNU
YAŞ GRUBU: 6 Yaş
AMAÇenge Gerektiren Belirli Lokomotor Hareketleri Yapabilme
KAZANIM:
1. İstenilen yere zıplar.
2. Hareketli iken istenilen yerde durur.
3. Sabit durumdan hareketli duruma geçer.
4. Hareketli iken istenilen zaman durur.
5. İstenilen hızda yönünü değiştirir.
UYGULAMA:
Oyun alanına birbirinden 5-6 metre uzaklıkta iki çizgi çizilir. Çizgilerden birinin gerisi Asya diğerinin gerisi ise Avrupa’dır. Tüm oyuncular çizgi üzerinde dururlar. Burası Asya’dır. İki çizgi arasındaki ebe olan ve deniz alanı adı verilen bir oyuncu ‘Avrupa’ diye bağırır. Tüm çocuklar karşı sahile yani Avrupa çizgisine yakalanmamaya çalışarak koşarlar. Bu arada yakalanan ilk iki oyuncu ebenin yakalama görevine yardımcı olur.
Geriye kalan oyuncular Avrupa’ya geçince, bu defa Asya diye bağırırlar ve yakalanmayan oyuncular Asya’ya doğru koşarlar. Oyun tek oyuncu kalana kadar devam eder. Son kalan oyuncu deniz aslanıdır.
Oyun 5:KISKANÇ TAVUKLAR
YAŞ GRUBU: 5-6 Yaş
AMAÇenge Gerektiren Belirli Lokomotor Hareketleri Yapabilme
KAZANIM:
1. Hareketli bir bütünün parçası olur.
2. Hızı artan veya azalan bir bütünün parçası olarak hareket eder.
3. İstenilen hızda yönünü değiştirir.
4. Hareketli iken istenilen zaman durur.
5. İstenilen zaman hareketli duruma geçilir.
UYGULAMA:
Çocuklar oyun alanında iki eşit gruba ayrılırlar. Her gruptaki çocuklar birbirlerinin bellerinden sıkıca tutarlar. Baştaki çocuk ‘anne tavuk’ diğerleri ‘civciv’ olurlar. Anne tavuklar karşı grubun civcivlerini yakalamaya çalışırlar. Koşma ve kovalama sırasında, gruplar koparsa o grup başarısız sayılır.
Oyun 1:KIYAFET DANSI
İki ayrı sepete kıyafetler konulur. Kıyafetlerin özellikleriyle ilgili önce konuşulur. Çocuklar iki gruba ayrılır, müzik açılır. Müzik eşliğinde çocuklar ritme uygun dans ederler. Müzik sustuğunda, her çocuk kaç tane üst üste kıyafeti düzgün giymişse (her kıyafet 1 puan) sayılır. Her grubun toplam puanı sayılarak, çok puan alan grup alkışlanarak ödüllendirilir. Tempolu yürüme (hızlı-yavaş) ile diğer etkinlik için, masadaki yerlerini alırlar.
Oyun 2:SİRK OLUŞTURMA
Öğretmen çocuklara daha önce sirke gidip-gitmediklerini yada televizyonda izleyip-izlemediklerini sorar.“Şimdi sizlerle bir sirk gösterisi yapacağız” diyerek renkli çemberler ve ipleri çocuklara verir. “Bunlarla nasıl bir gösteri düşünüyorsunuz?” diyerek çocukların bu araçları deneyerek, yeni figürler oluşturmalarını bekler. (Çemberi ellerde, kolda, bacakta, belde, boyunda çevirme; ipi yerde çevirerek üzerinde atlama vb). Denemeler sonunda bir müzik parçası eşliğinde gösteri gerçekleştirilir. Etkinliğin sonunda çocuklardan gösteriyi değerlendirmeleri istenir.
Oyun 3:Çemberin Dışındakini Yakala
Amaç 10enge gerektiren belirli manipulatif hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
1.Atılan topu yakalar.
2.Topu bir başkasına atar.
3.Belli bir hedefe koşar.
4.Belli hedefe top atar.
5. Dengeli bir şekilde koşar.
Aralarında ikişer metre açıklık bulunan çocuklar çember oluştururlar.Çocuklardan biri, topla birlikte çemberin ortasında bir işaret üzerinde yer alır.
Ortadaki çocuk, topu arkadaşlarından birine atar ve hemen çemberin dışına çıkar.Topu yakalayan çocuk, topu ortada işaretlenen yere koyarak, çemberin dışına çıkan çocuğu yakalamaya çalışır.Kaçan çocuğun çembere girmeye çalışması ve yakalanmadan topa dokunması gerekir.Başarırsa yerini alır.Başaramazsa yeniden ortaya geçerek, topu arkadaşlarından birine atar.
AMAÇ 11enge gerektiren belli hareketleri yapabilme.
KAZANIM
1.Tek / çift ayakla belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
Etkinlik1
Sınıfın geniş bir alanına geçin.Önce çocukların ipleri kendilerinin değişik hareketleri deneyerek incelemelerine fırsat verin daha sonra aşağıda önerilen hareketlerden benzer hareketleri yapmaları için yönlendirin.
• Düz çizgi halinde yere konan ipin üzerinden önce ileri doğru sonra geriye doğru yürüme.
• Düz çizgi halinde yere konan ipin bir sağına bir soluna önce çift ayak sonra tek ayak sıçrayarak atlama.
• Birbirine 30 cm. mesafede yere paralel olarak konmuş ipler arasından adımlayarak yürüme.
• İpi kollar arasında göğüs hizasında gererek sıçrama.
• İpi kollar arasında sırtta gererek olduğu yerde sıçrama.
• İpi kollar arasında sırtta gererek ileri geri sıçrama.
KAZANIM
1.Düz zemin üzerinde dengede durur.
Etkinlik2
Çocuklar 3 er kişilik kümelere ayrılır her kümede iki çocuk karşılıklı durur.3. çocuk ise bu iki çocuğun arasında dimdik ve kaskatı durur.Ortadaki çocuğa hacı yatmaz denir.İki çocuktan biri hacı yatmazı ötekine ötekide 1. cocuğa doğru omuzlarından iter.
KAZANIM:
1.Belli bir güce karsı koyarak dengede durur.
Etkinilik3
Alanın ortasına düz bir çizgi çizilir.Her çocuk bir eş seçer.Eşlerden biri çizginin bir yanında durur.Her çocuk sağ ayağını çizgiye koyar.Çocuklar karşılıklı olarak el ele tutuşur.Birbirlerini kendi taraflarına çekmeye çalışırlar.Çizgiyi geçen çocuk oyunu bitirmiş olur.
KAZANIM:
1.Dengeli bir şekilde koşar.
2.Koşarken ani bir şekilde durur.
Etkinlik4
Oyun yerine iç içe iki büyük çember çizilir.Küçük çemberin çapı 4,büyük çemberin çapı 8 adım kadardır.Leylekler büyük çemberin dışında leylek gibi lak lak diye dolaşırken;kurbağalar da,iki çember arasında kalan yerde kuvak kuvak diye gezinirler.Küçük çemberin içi sığınaktır.Buraya leylekler giremez.Öğretmen :leylekler geliyooooooor diye bağırınca bütün kurbağalar gölde sığınağa doğru kaçarlar.Bu sırada sığınağa giremeden leyleklere yakalanan kurbağalar çemberin dışında bekler.Oyun yeniden başlayınca yakalanan kurbağalar leylek olur.Ötekilerde gölde kuvak kuvak diye gezinirler.Oyun bu şekilde devam eder.
Etkinlik 5
Kazanım 1.Koşarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
Oyunun Adı:Hayvanat Bahçesi
Yaş Grubu:6yaş
Uygulama:Çocuklar salonda birbirlerinden 1m. Uzaklıkta dağınık olarak dururlar.Her çocuğun durduğu yere küçük bir daire çizilir ve her çocuğa birer hayvan ismi verilir.Aralarından bir ebe seçilir.Ebenin dairesi yoktur,ortada durur.Öğretmen arka arkaya iki hayvan ismi söyler.Bu hayvanların isimlerini taşıyan çocuklar birbirleri ile yer değiştirirler.Yer değiştirme esnasında ebe yerlerden birini kapmaya çalışır.Ebeye dairesini kaptıran çocuk ebe olur.Oyun aynı şekilde devam eder.
Etkinlik 6:
Kazanım 2.Müzik eşliğinde ritme göre dengeli olarak hızlı/yavaş şekilde yürür.
Oyunun Adı:Balonlu Penguen Oyunu
Yaş Grubu:6yaş
Uygulama:Öğretmen çocuklara değişik renklerde balonlar dağıtır.Müzik setine çocuk şarkılarını koyar. ‘Şimdi hepimizin elinde çeşitli renklerde balonlar var,ayak uçlarımız kalkık,balonlarımızla dans ederek müziğe uygun yürüyelim,müzik durunca aynı renkteki balonlu çocuklar yayana gelsin’ der.Çocuklar müziğin ritmi hızlandıkça hızlı,yavaşladıkça yavaş yürürler.Müzik bitince eşleşirler.Sırayla ellerindeki balonların renklerini söylerler.
Oyunun Adı:ARKAMDAKİNİ YAKALA
Kazanımlar 1: Değişik yönlere doğru koşar.
2: Hareket halindeyken aniden durabilir.
3.Engellere takılmadan koşabilir.
4.Kollarını ve bacaklarını kullanarak hareketler yapabilme.
5.Hareket halindeyken belli nesneleri durdurabilir.
UYGULAMA
Çocuklar arasından bir ebe seçilir.Öğretmenin başla komutu ile çocuklar oyun alanında serbestçe koşarlar.Ebe bir kişiyi yakalamaya çalışır.Kaçan çocuk bir arkadaşının önüne geçip durduğu anda,arkadaki çocuk hemen kaçmaya başlar.Ebe onu yakalamak zorundadır.kaçan çocuk da başka bir arkadaşının önünde durmaya çalışır.Ebe tarafından yakalanan çocuk ebe ile yer değiştirir.Ve oyuna devam edebilir.
Oyunun Adı:HAYVANAT BAHÇESİ
Kazanımlar 1.Belli bir mesafeyi koşarak gidebilir.
2.Bir engel üzerinden atlayabilir.
3.Verilen sözel yönergelere göre değişik yönlere koşabilir.
4.Belli bir nesnenin içine sıçrayarak atlayabilir.
5.Zemin üzerine çizilen şekillerin üstüne sıçrayabilir.
UYGULAMA
Çocuklar salonda birbirlerinden 1 m.uzaklıkta dağınık olarak dururlar.Her çocuğun durduğu yere küçük bir daire çizilir ve her çocuğa birer hayvan ismi verilir.aralarından Bir ebe seçilir.Ebenin dairesi yoktur,ortada durur,öğretmen arka arkaya iki hayvan ismi söyler.Bu hayvanların isimlerini taşıyan çocuklar birbirleri ile yer değiştirirler.Yer değiştirme esnasında ebe yerlerden birini kapmaya çalışır.Ebeye dairesini kaptıran çocuk ebe olur.
Oyunun Adı:ÇÜRÜK YUMURTA
Kazanımlar 1.Çeşitli nesneleri itebilir.
2.Vücudunu dengede tutabilir.
3.Kendi bedenini kontrol edebilir.
4.Küçük kaslarını kullanarak güç gerektiren bazı hareketleri yapabilir.
5.Vücudu ile farklı pozisyonlar alabilir.
UYGULAMA:
Çocuklar arasından bir ebe seçilir.Diğer çocuklar halka olup çömelirler,ellerini dizleri önünde kenetlerler.Oyun başlayınca ebe,halkanın ortasında dolaşır.’bu yumurta sağlam mı,çürük mü?’der.Ve bir arkadaşının başına,önden hafifçe iterek dokunur.Dokunulan çocuğu,düşmeden ve çömelmiş durumda dengede kalması gerekir.Dengesi bozulup geriye düşen ya da kenetli elleri çözülen çocuk alkışlanır,istenirse oyun tekrarlanır.
Kaynak: Bydigi Forum https://www.bydigi.net/showthread.php?p=1971514
Oyunun Adı:KISKANÇ TAVUKLAR
Kazanımlar 1.Değişik yönlere koşabilir.
2.Sözel yönergelere uygun olarak koşabilir.
3.Kollarını kullanarak belli bir nesneyi tutabilir.
4.Başkasının hareketlerine göre dengesini sağlayabilir.
5.Nesneleri yakalayabilir.
UYGULAMA
Çocuklar oyun alanında iki eşit gruba ayrılırlar.Her gruptaki çocuklar birbirlerinin bellerinden sıkıca tutarlar.Baştaki çocuk ’anne tavuk’ diğerleri ‘civciv’ olurlar.Anne tavuklar karşı grubun civcivlerini yakalamaya çalışırlar.Koşma ve kovalama sırasında,gruplar koparsa o grup başarısız sayılır.
Oyunun Adı:BALON İLE DANS
Kazanımlar 1.Dengeli bir şekilde dans edebilir.
2.Ritmik hareketler yapabilir.
3.Belli bir nesne ile dans edebilir.
4.Vücudunu kullanarak belli ağırlıktaki nesneleri taşıyabilme.
5.Birlikte hareket edebilir.
UYGULAMA
Çocuklar ikili olarak eşleşirler.iki ‘dansçı’ arasına balon konur.Müzik başlar ve eşler balonu düşürmeden dans ederler.Balonu düşüren çift yanar.elenenler yan taraftan komik hareketler yaparak güldürmeye ve balonlarını düşürmeye çalışırlar.Oyun eşler değiştirilerek tekrar oynanır.
OYUN1) SERT – YUMUŞAK OYUNU
Bir büyük kutunun içine karışık olarak sert yumuşak materyaller konur. Çocuklardan sert olanları pembe kutuya yumuşak olanları yeşil kutuya atmaları istenir.
OYUN2)ATTIĞIMI TUT
Öğretmen plastik küçük topları çocuklara atar ve çocuklardan topları yakalamalarını ister.
OYUN 3) YÜZ GETİR
(bu oyun yüzme dersi alan öğrencilere oynattırılır)
Yüzme havuzuna farklı boyut ve renklerde küçük plastik toplar atılır. Çocuklardan bu toplara yüzerek ulaşmaları ve havuzun dışına atmaları istenir.
OYUN4) YAVRU MAYMUN
Denge tahtasında yürüyerek ellerinde ki yavru maymunları anne maymuna ulaştırmaya çalışırlar.
OYUN5) MANDAL TAKMACA
Sınıf iki gruba ayrılır.Sandalyelerin arasına ip gerilerek mandalları bu ipe takacakları söylenir.Sıra ile her çocuk mandalını ipe takar oyunun sonunda grupların taktıkları mandallar sayılır.En çok mandal takan grup alkışl
Amaç: Denge gerektirin lokomotor hareketleri yapabilme
OYUN1) ÖNDEKİNİ AL ARKAYA GİT
4 çocuk seçilir 5 tane kavrama uygun materyal hazırlanır. Her materyalin üzerine bir çocuk çıkar, öndeki materyal boş kalır. Önde duran çocuk en öndeki materyali alıp arkaya geçer. Oyun müziğin ritmine uygun devam eder.
OYUN2)ENGELİ AŞ
Bir hedef seçilir ve hedefe ulaşmak için engeller hazırlanır. Engeller aşılıp hedefe ulaşılır. ( denge tahtası üzerinde eğilip kalkarak yürüme, minderlerin üzerinden zıplayarak gitme vs.. )
OYUN 3) GEOMETRİK ŞEKİLLERE GÖRE YÜRÜME
Yere iplerden çeşitli geometrik şekiller çizilir. Marakas bir defa çalındığında kareye zıpla, iki kez çalındığın da tek ayak üzerinde üçgene zıpla, marakas üç kere çalındığın da emekleyerek daireye git gibi yönergeler verilir.
OYUN4)YÜRÜME
İki denge tahtası yan yana konur. İki çocuk elele tutuşarak yan yana denge tahtalarında müzik eşliğin de yürür.
OYUN5)TOPU RENGİNE GÖTÜR
Spor salonun da çocuklar için hazırlanmış köşelere farklı renklerdeki amblemler yapıştırılır. Yapıştırılan renkli amblemlere uygun toplar salona konur. Aynı renk topla amblemlerin birleştirilmesi istenir. Çocuklardan bunu ayaklarıyla iterek yapmaları istenir.
Oyun 1 :Top Yakalamaca
Yaş grubu :5 yaş
Kazanım: Belli bir güçte topu tutar.
Kazanım: Koşarken nesne taşır.
Kazanım: İstenilen yöne topu taşır.
Kazanım: Verilen süre içinde atar.
Kazanım: Verilen süre içinde tutar.
çocuklar halka olur ,ayaklarını birbirine değecek şekilde açarlar bellerini büküp dizlerine koyarlar. Ebe seçilen çocuk elinde top ortada beklemektedir. Amacı topu bir arkadaşının ayakları arasından dışarıya yuvarlamaktır.
Kaynak: Bydigi Forum https://www.bydigi.net/cocuk/267736-...ml#post1971518
Halkadaki çocuklar ayaklarını oynatmadan elleriyle topu yakalamaya çalışırlar.top atılıncaya kadar ellerini dizlerinden ayırmazlar.
Oyun 2 : Top toplama oyunu
Yaş grubu :5yaş
Kazanım: Yönergeye uygun top tutar
Kazanım: Yönergeye göre top taşır
Kazanım: Dengede durur
Kazanım: Topu istenilen hedefe koyar
Kazanım: Nesnelelerin farklılığını anlar.
Çocuklar oyun alanına dağılırlar. Bir sepet içine 10-15 kadar küçük top konur. Oyun başlayıncaya kadar öğretmen topları değişik yerlere atar . Çocukların birer birer topları getirip sepetin içine koymaları gerekir.
Oyun 3 : Balık yakalamaca
Yaş grubu:5 yaş
Kazanım : Nesneleri sıkı tutar
Kazanım: Nesneleri atar.
Kazanım: Nesneleri çeker.
Kazanım: Nesneleri taşır-bırakır.
Kazanım: El-göz koordinasyonu sağlar.
Öğretmenin hazırladığı mıknatıslı oltalar çocuklara verilir. Hazırlanan derenin içindeki balıklar da mıknatıslıdır. Ve oltalarla balık yakalanmaya çalışılır.
Oyun 4 :Halata asılmaca
Yaş grubu:5 yaş
Kazanım: Nesneleri sıkar
Kazanım: Dengede durur.
Kazanım: Bedensel koordinasyonu sağlar.
Kazanım: Nesneyi çıkarır.
Kazanım: Belli bir güç kullanarak nesneleri kendine çeker.
Çocuklar iki gruba ayrılır.ortaya mavi poşetten göl yapılarak koyulur.öğretmen ipi her grup kendisine çeksin yönergesini verir ve göle düşmeyelim der . göle düşen grubun çocuğu grubunun en arkasına geçer. Oyun çocuklar sıkılana kadar devam eder .
Oyun 5 : Köşe kapmaca
Yaş grubu :5 yaş
Kazanım: Sözel yönergelere uygun top atar.
Kazanım: Nesneleri sıkar
Kazanım: Seken nesneleri tutar.
Öğretmen tarafından fon kartonlarından kış yaz ilk bahar sonbahar köşeleri hazırlanır. Çocuklardan ellerine pin pon topları verilir ve öğretmen verdiği yönergelere göre ellerindeki pinpon topları belirlenen köşelere atılır. Sekip geri gelen top da tutulmaya çalışılır.
KARTOPU OYUNU
Amaç 8:Küçük kaslarını kullanarak belli güç gerektiren manipülatif hareketleri yapabilme.
Öğretmen her çocuğa beyaz bir kağıt verir. Bununla çocuklardan kartopu yapmalarını ister. Herkes kendi kartopunu yaptıktan sonra, toplarını duvara yere arkadaşlarına atabilir. Ayaklarıyla vurabilir. İstediği gibi kartopu oynayabilir. Oyunun sonunda toplar bir araya getirilir, kardan adam yapıyormuş gibi sınıfın bir yerin de toplanır.
Kazanım1:kendi topunu mevcut malzemeyle şekillendirir.
Kazanım2:topu alır, bırakır.
TIRTIL BESLEME OYUNU
Amaç 8 : :Küçük kaslarını kullanarak belli güç gerektiren manipülatif hareketleri yapabilme.
Öğretmen çocukları arka arkaya sıralar. Çocuklar tırtıl olur. Her çocuk bacaklarını ayakta açar. Öğretmen öndeki çocuğa ağırlığı 2 kilo olan sağlık topunu verir. “Haydi çocuklar tırtılı besleyelim.” diyerek yönerge verir. Çocuklar topu bacaklarının arasından geçirir. Topu en son alan en başa gelir. Öğretmen çeşitli yönergelerle topu arkasındakine farklı yönlerde vermesini söyler. (Başının üstünden, sağ, sol taraftan, bacaklarının arasından vs.)Oyun birkaç kez tekrarlanarak çocukların onayıyla “çocuklar tırtılımız doymuş” diyerek etkinlik sonlandırılır.
Kazanım 1: Topu yandan alır, yana verir.
Kazanım 2:Basit bir hareket yaparken topu elinde tutar.
Kazanım 3:Sağlık topunu elden ele dolaştırır.
OYUN 4:HAREKETLİ SEPET
Kazanım 1:hareketli kaba nesne atar.
Öğrenme Süreci: Öğretmen büyük bir sepet hazırlar ve bu sepeti belirlediği yolda yavaş yavaş ilerletir. Çocuklar da sepetin içine gazeteden hazırlanmış topları atmaya çalışır. Topu sepetin içine en son atan sepeti ilerletir, oyun her çocuk sepeti ilerletene kadar devam eder.
OYUN 5:KEDİ-FARE OYUNU
Kazanım 1: küçük nesneleri toplar.
Öğrenme Süreci:Salonun bir duvarına çocukların omuz hizası yüksekliğinde ip gerilir. Sınıfın diğer köşesine de kedi ve peynirleri konur. Çocuklar fare olu kediden bu peynirleri almaya çalışırlar. Çocuklar ipin arkasına geçmeden kedi tarafından yakalanırlarsa yakalanan çocuk kedi olur ve oyun böyle devam eder.
Küçük kaslarını kullanarak belli güç gerektiren manipulatif hareketleri yapabilme.
KAZANIM:
1.Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Etkinlik 1
Önceden ön hazırlığı yapılmış materyal ve malzemelerin bulunduğu masaya çocuklarla birlikte oturun.Çocuklardan bu malzeme ve materyalleri istedikleri gibi kullanarak değişik hayvanlar oluşturmalarını isteyin.Daha sonra her çocuğun yaptığı hayvanın yürüşü,sesi vb.özellikleriyle taklitlerinin yapılması istenir.
KAZANIM
1.Yumuşak malzemelere eliyle şekil verir.
2.Küçük kaslarını etkin kullanarak özgün ürünler oluşturabilir.
Etkinlik2
Çocuklarla birlikte masaya oturun ve masanın üzerinde daha önceden hazırladığınız renkli oyun hamurlarından bir parça kopartarak önce avuç içinde yuvarlamalarını daha sonra masa üzerinde parmak ve avuç içini kullanarak yuvarlak şeritler oluşturmalarını isteyin.yoğurt kaplarını dağıtın ve çocuklardan oluşturdukları hamur şeritlerini,yoğurt kabının alt kısmından başlayarak üst kısmına doğru kabın dış yüzeyini saracak şekilde üst üste dizmelerini isteyin.Hamur şeritlerinin üstüne düğme boncuk vs. materyalleri kullanarak süslemelerini isteyin.
Kaynak: Bydigi Forum https://www.bydigi.net/showthread.php?p=1971518
OYUN1)SUYLA EĞLENCE
Bu oyun güneşli ve sıcak havalarda açık havada oynanabilecek bir oyundur.Öğretmen çocuk sayısı kadar pet şişenin kapağını delerek içine su doldurur.Su dolu şişeleri çocuklara dağıtır.Şişedeki suyla yerde şekiller oluşturmalarını ister.Suyla yapılan şekiller kuruyunca tekrar oluşturmalarını ister.
Kazanımlar:1)Belli nesneleri sıkar.
2)Belli nesneleri parmaklarıyla kavrar
OYUN2)MANDAL TAKMACA
Sınıf iki gruba ayrılır.Sandalyelerin arasına ip gerilerek mandalları bu ipe takacakları söylenir.Sıra ile her çocuk mandalını ipe takar oyunun sonunda grupların taktıkları mandallar sayılır.En çok mandal takan grup alkışlanır
Kazanımlar:1)Belli nesneleri sıkar
2)Belli nesneleri parmaklarıyla kavrar.
OYUN 3)GİYDİR BENİ
Sınıf iki gruba ayrılır.Her gruba tüm kışlık giysileri olan fakat çıkarılmış ikişer bebek verilir.Bu kıyafetleri sırayla bebeklere giydirecekleri söylenir.Yalnız her bir çocuk tek parça giydirecektir ve bu çocuklara söylenir.Sırayla bebekleri giydirmeye başlarlar oyunun sonunda hangi grup daha çok elbise giydirdiyse alkışlanır.
Kazanımlar:1)Küçük nesneleri parmaklarıyla kavrar.
2)Küçük nesneleri asılır
3)Küçük nesnelere uzanır.
OYUN4)YILANLI YOLDA MACERA
Çocuklara gazete kağıtları dağıtılır ve her çocuğun gazetelerden yılan oluşturacağı söylenir.Gazete kağıtlarını uzunlamasına olacak şekilde rulo yaparak yuvarlamaları istenir.Oluşturulan yılanları sınıfa gelişigüzel dağıtırlar ve yılanlarla dolu bir yolda yürüyüşe çıkarlar.Eğitimcinin yönergeleriyle hareket ederler.
Kazanımlar:1)Belli nesneleri sıkar
2)Yumuşak materyallere elleriyle şekil verir.
OYUN5)KÖPÜK HAVUZU
Çocuklara birer parça kalıp halinde köpük dağıtılır.Ve herkese boş bir kase verilir.Çocuklardan ellerindeki köpükleri müzik başladığında ufalamaları istenir müzik durduğunda hareketsiz beklerler.Hareket edenler oyundan çıkar.Ellerindeki köpükler iyice ufalana dek oyun devam eder.Oyunun sonunda köpüğünü en güzel ufalayanlar alkışlanır ve tüm köpüklerden köpük havuzu yapılır.
Kazanımlar:1)Yumuşak materyalleri parçalar
2)yumuşak materyalleri kopartır.
OYUN1)SUYLA EĞLENCE
Bu oyun güneşli ve sıcak havalarda açık havada oynanabilecek bir oyundur.Öğretmen çocuk sayısı kadar pet şişenin kapağını delerek içine su doldurur.Su dolu şişeleri çocuklara dağıtır.Şişedeki suyla yerde şekiller oluşturmalarını ister.Suyla yapılan şekiller kuruyunca tekrar oluşturmalarını ister.
Kazanımlar:1)Belli nesneleri sıkar.
2)Belli nesneleri parmaklarıyla kavrar
OYUN2)MANDAL TAKMACA
Sınıf iki gruba ayrılır.Sandalyelerin arasına ip gerilerek mandalları bu ipe takacakları söylenir.Sıra ile her çocuk mandalını ipe takar oyunun sonunda grupların taktıkları mandallar sayılır.En çok mandal takan grup alkışlanır
Kazanımlar:1)Belli nesneleri sıkar
2)Belli nesneleri parmaklarıyla kavrar.
OYUN 3)GİYDİR BENİ
Sınıf iki gruba ayrılır.Her gruba tüm kışlık giysileri olan fakat çıkarılmış ikişer bebek verilir.Bu kıyafetleri sırayla bebeklere giydirecekleri söylenir.Yalnız her bir çocuk tek parça giydirecektir ve bu çocuklara söylenir.Sırayla bebekleri giydirmeye başlarlar oyunun sonunda hangi grup daha çok elbise giydirdiyse alkışlanır.
Kazanımlar:1)Küçük nesneleri parmaklarıyla kavrar.
2)Küçük nesneleri asılır
3)Küçük nesnelere uzanır.
OYUN4)YILANLI YOLDA MACERA
Çocuklara gazete kağıtları dağıtılır ve her çocuğun gazetelerden yılan oluşturacağı söylenir.Gazete kağıtlarını uzunlamasına olacak şekilde rulo yaparak yuvarlamaları istenir.Oluşturulan yılanları sınıfa gelişigüzel dağıtırlar ve yılanlarla dolu bir yolda yürüyüşe çıkarlar.Eğitimcinin yönergeleriyle hareket ederler.
Kazanımlar:1)Belli nesneleri sıkar
2)Yumuşak materyallere elleriyle şekil verir.
OYUN5)KÖPÜK HAVUZU
Çocuklara birer parça kalıp halinde köpük dağıtılır.Ve herkese boş bir kase verilir.Çocuklardan ellerindeki köpükleri müzik başladığında ufalamaları istenir müzik durduğunda hareketsiz beklerler.Hareket edenler oyundan çıkar.Ellerindeki köpükler iyice ufalana dek oyun devam eder.Oyunun sonunda köpüğünü en güzel ufalayanlar alkışlanır ve tüm köpüklerden köpük havuzu yapılır.
Kazanımlar:1)Yumuşak materyalleri parçalar
2)yumuşak materyalleri kopartır
OYUNUN ADIünün Hangi Saati
GELİŞİM ALANI:Sosyal-Duygusal Alan
AMAÇ:Kendi kendini güdüleyebilme
ARAÇ-GEREÇLER:Saat
OYUNCU SAYISI:8-10
YAŞ GRUBU:4-5 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER:Sınıf -Salon
UYGULAMA:
Öğretmen çocukları küçük gruplar halinde ayırır. Her grupla günün hangi saatini canlandırmak istediklerini konuşulur,canlandırmada neler yapılabileceği tartışılır. Her grup hazır olduğunda diğer gruplara ses kullanmadan sadece hareketlerle seçtikleri zaman dilimini anlatırlar.Örneğin;Sabahı seçen grup, uyanma , el yüz yıkama ,kahvaltı etme gibi hareketleri canlandırarak arkadaşlarına zaman dilimini tanıtırlar .Öğretmende sınıfta saat varsa o saati çocukların canlandırdığı vakte göre ayarlar.Örnekteki vakti göstermek için 9 yapılır.
Kaynak: Bydigi Forum https://www.bydigi.net/cocuk/267737-...ml#post1971521
OYUNUN ADI:Kardeşimi Gördün Mü?
GELİŞİM ALANI:Sosyal-Duygusal Alan
AMAÇ:Başkalarıyla İlişkilerini Yönetebilme
ARAÇ GEREÇLER:-
OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu
YAŞ GRUBU: 4-5
OYUNUN OYNANDIĞI YER: Sınıf -Salon
UYGULAMA:
Öğretmen,çocuklar arasından sana birini seçer,ona:
Arkadaşların arasından sana bir kardeş seçeceğiz.Ama senin bundan haberin olmayacak.Sen kardeşini bulmak için istediğin arkadaşına sorular sorabilirsin.Eğer sonunda kardeşini tanıyabilirsen,oyunda başarılı olacaksın,der.
Bundan sonra ebe dışarı çıkarılır.Çocuklardan biri kardeş olarak seçilir.Ebe içeri alındıktan sonra , arkadaşlarına istediği soruları sorarak kardeşini bulmaya çalışır.Örnek olarak:Ebe bir arkadaşına;
-Kardeşimi gördün mü?
-Gördüm.
-Elbisesi ne renkti?
-Kırmızıydı.
Ebe başka bir arkadaşına;
-Kardeşimi gördün mü?
-Gördüm.
-Kız mı, erkek mi?
-Kız.
-Saçları uzun mu?
-Uzun.
Ebe böylece arkadaşlarına istediği soruları sorarak kardeşini bulmaya çalışır.Başarılı olan alkışlanır.
OYUNUN ADI:Usta Bize İş Ver
GELİŞİM ALANI:Sosyal-Duygusal Alan
AMACI:Toplumsal Yaşamın Nasıl Sürdüğünü Fark Edebilme.
ARAÇ GEREÇLER:-
OYUNCU SAYISI:8-10
YAŞ GRUBU:4-5 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER:Sınıf- Salon
UYGULAMA:
Çocuklar iki gruplar oluştururlar.Bir grup işçiler diğer grup ise ustalardır.İşçiler, çeşitli mesleklerin yürütülmesinde yapılan hareketleri kendi aralarında konuşurlar , sonunda bir meslekte karar kılarlar.Daha sonra işçiler grubu sözcüsü ,ustalar grubu sözcüsüne “Usta ,usta bize iş ver!” der.Ustalar grubu sözcüsü , işçiler grubuna “N e yapabileceğinizi görelim bakalım!” der.İşçiler seçtikleri mesleğin temel hareketlerini yaparlar.Ustalar grubu yapılan bu hareketlerin yaparlar.Ustalar grubu yapılan bu hareketlerin hangi mesleğe ait olduğunu tahmin etmeye çalışırlar.Hangi mesleğin taklit edildiği bilinirse gruplar yer değiştirir
OYUNUN ADI: Çömleğinde Ne Var?
GELİŞİM ALANI: Psikomotor alan
AMACI: bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
ARAÇ GEREÇ: --
OYUNCU SAYISI: 8 -10
YAŞ GRUBU: 5- 6
OYUNUN OYNANDIĞI YER: açık alan
UYGULAMA: Çocuklar halka olup yere çömelirler. Biri ebe olur. Ebe halkanın dışında dolaşır, bir çocuğun yanında durur ve sorar:
-- Çömleğinde ne var?
-- yağ var, bal var
-- satar mısın?
-- satmam
-- tattırır mısın?
-- tattırmam
ebe çömelen oyuncunun eline hafifçe vurur ve:
-- al öyleyse sen o yoldan ben bu yoldan..
der ve halkanın çevresinden dolaşarak aynı yere gelmek için koşmaya başlarlar. Eline vurulan çocuk da yerinden kalkar. Ebenin yönünün tersinde koşmaya başlar. Önce gelen çocuk boşalan yere çömelir. Diğeri ise ebe olur ve böylece oyun devam eder.
OYUNUN ADI: İhtiyar Büyücü
GELİŞİM ALANI: psikomotor alan
AMACI: bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
ARAÇ – GEREÇ: --
OYUNCU SAYISI: 8- 10
YAÇ GRUBU: 5-6
OYUNUN OYNANDIĞI YER: açık hava
UYGULAMA: Çocuklar oyun alanında dağınık şekilde dururlar. Çocuklardan birisi sayışma ile ebe seçilir. (ihtiyar büyücü) bir tanesi de başkan olur. İhtiyar büyücü çocuklardan 2-3 metre ileride sırtı onlara dönük olarak durur. Yan tarafta da başkan vardır. Büyücü öne doğru yürümeye başlar.( kamburunu çıkararak, ayağını sürüyerek veya sekerek) diğerleri onu taklit ederek takip ederken hep bir ağızdan :
ihtiyar büyücü hendeğe düştü bir kuruş buldu zengin oldu,
tekerlemesini söylerler. Çocuklar sözlerini bitirince büyücü başkana dönerek:
bunlar kimin çocukları diye sorar.
Başkan çocuklardan birinin adını söylemişse büyücü yürümesine devam eder. Diğer çocuklar da tekerlemeyi söyleyerek büyücüyü takip ederler. Tekerleme bitince büyücü tekrar başkana sorar:
bunlar kimin çocukları?
Başkan ‘’ ihtiyar büyücünün çocukları’’ derse büyücü geri döner, çocukları çizgi içerisinde yakalamaya çalışır. Yakalanan çocuk, büyülenmiş olur. Çocukların yakalanması için büyücüye yardım eder. Son kalan oyuncu yeni oyun için ihtiyar büyücü olur.
OYUNUN ADI: BAHÇIVAN VE YARAMAZ ÇOCUK
GELİŞİM ALANI: psikomotor alan
AMACI: bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
Kaynak: Bydigi Forum https://www.bydigi.net/cocuk/267738-...ml#post1971523
ARAÇ- GEREÇ: --
OYUNCU SAYISI: sınıf mevcudu
YAŞ GRUBU: 4-5 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER: açık hava
UYGULAMA: çocuklar her zamanki büyük bir halka oluştururlar, yere otururlar. Çocuklar arasından bir bahçıvan ve bir de yaramaz çocuk seçilir. Bahçıvan çiçekleri sularken yaramaz çocuk bahçede dolaşmaktadır. Bahçıvan yaramaz çocuğun yanına giderek sakın çimlere basma, çiçekleri koparma der. Yaramaz çocuk beni yakalamayı başarırsan söylediklerini yaparım der ve koçmaya başlar. Ama yaramaz çocuk hangi hareketi yapıyorsa bahçıvan da aynı hareketleri yapmak zorundadır. Örneğin çocuk iki kez kendi kendi etrafında dönerse bahçıvan da dönecek, tek ayakta koşarsa bahçıvan da tek ayakta koşacaktır
CANLI TELEFON
GELİŞİM ALANI:Bilişsel Alan ve Dil Gelişimi
AMACI:Türkçe’yi dil bilgisi kurallarına uygun olarak kullanabilme
ARAÇ GEREÇLER:-
OYUNCU SAYISI:Sınıf Mevcudu
YAŞ GRUBU:5-6 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER:Sınıf Salon
UYGULAMA:
Çocuklar oyun alanında iki gruba ayrılırlar.Öğretmen her iki grubun başındaki öğrencilere bir cümle söyler.Öğretmenin başla komutu ile,ilk
sıradaki öğrenci yanındakine,o da kendi yanındakine duyduğu cümleyi söyler.Cümleyi en kısa sürede ve doğru söyleyerek bitiren grup oyunu kazanır.
OYUNUN ADI:RENKLERİ TOPLAR
GELİŞİM ALANI:Bilişsel Alan ve Dil Alanı
AMACI:Verilen nesne,olay yada varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kaynak: Bydigi Forum https://www.bydigi.net/cocuk/267739-...ml#post1971524
ARAÇ GEREÇLER: Değişik renklerde daire biçiminde kartonlar
OYUNCU SAYISI:8-10
YAŞ GRUBU:4-5
OYUNUN OYNANDIĞI YER:Sınıf Salon
UYGULAMA:
Öğretmen sınıfı iki grubu ayırır. Her grup bir renk seçer.Seçilen renklerde ve eşit sayıda daireler hazırlanır.Çocuklar sınıftan çıkarıldıktan sonra daireler sınıf içinde saklanır.Çocuklar sınıfa girdikten sonra her grup kendi grubunun rengindeki daireleri aramayı başlar.İki dakika içinde hangi grup daha fazla daire toplarsa oyunu o grup kazanmış olur.
OYUNUN ADI:ORMANDAKİ HAYVANLAR
GELİŞİM ALANI:Bilişsel Alan ve Dil Alanı
AMACI:Ses ayırt edebilme
ARAÇ GEREÇLER:-
OYUNCU SAYISI:Sınıf mevcudu
YAŞ GRUBU:4-5 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER:Sınıf salon
UYGULAMA:
Çocuklar arasından bir ebe seçilir.Ebe sınıfın önünden durur ve aşağıdaki sözleri söyler.
-“Ne yapalım,ne yapalım?
Siz söyleyin biz yapalım”
Çocuklar “Ebe yapsın biz yapalım” derler.
Ebe bir hayvan taklidi yapar.Tüm sınıf aynı hayvan sesini çıkartır.
OYUNUN ADI:ORMANDA GEZERKEN
GELİŞİM ALANI:Bilişsel Alan ve Dil Alanı
AMACI:Verilen nesne,durum,olay,sayı yada sözcükleri hatırlayabilme
ARAÇ-GEREÇLER:-
OYUNCU SAYISI:8-10
YAŞ GRUBU:4-5 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER:Sınıf Salon
UYGULAMA:
Çocuklar halka şeklinde öğretmenin karşısına otururlar.Her öğrenci bir meyve ağacı olur.Şeftali, elma, kayısı v.b. Öğretmen bir hikaye anlatmaya başlar.Hikayenin içeriğinde ormanda gezerken karşısına çıkan ağaçlar vardır.Bu ağaçlar çocukların seçtikleri ağaçlardan olmalıdır.Çocuklar kendi seçtikleri ağacın adı geçtiğinde ormanda ayağa kalkar ve hemen oturur.Anlatım sırasında seçtiği ağacın adı geçtiğinde ayağa kalkamayan veya yanlış isimde ayağa kalkan çocuk oyundan çıkar.Oyuna çocukların ilgileri doğrultusunda devam edilir
OYUNUN ADI:KÜLAH GİYME
GELİŞİM ALANI:Bilişsel Alan ve Dilsel Alan
AMACIili etkili bir şekilde kullanabilme
ARAÇ-GEREÇLER:-
OYUNCU SAYISI:Belirtilmemiş
YAŞ GRUBU:5-6 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER:Sınıf-Salon
UYGULAMA:
Çocuklar ikişer eş olarak yan yana otururlar.Aralarından bir ebe seçilir.Ebe bir çocuğa sorar. “Elimde bir külah var,bu külahı kim giyer” der.
Soru soran çocuğun yanındaki eşi cevap verir. “Elif giyemez , giyse giyse Mert giyer.” Diyerek başka bir arkadaşının ismini söyler.Mert cevap veremez onun yerine yanındaki eşi cevap verir. “Mert giyemez .giyse giyse Merve giyer” der.Şaşıran eş ve arkadaşı oyun dışı kalır.Oyun bu şekilde devam eder.
OYUNUN ADI:ORGANLARIMIZ
GELİŞİM ALANI:Bilişsel Alan ve Dil Alanı
AMACIözlem yapabilme
ARAÇ GEREÇLER:-
OYUNCU SAYISI:Sınıf mevcudu
YAŞ GRUBU:4-5 yaş
OYUNUN OYNANDIĞI YER:Sınıf Salon
UYGULAMA:
Yere bir çocuk sırtüstü yatırılır.Diğer çocuklarda yerde yatan çocuğun çevresinde yer alırlar.Öğretmen çocuklara yönergeler vererek onları yönlendirir.Örneğin; “Aslı sen Berk’in bacaklarını göster” der.Ve oyunun sonunda bütün organlar söylenmiş olur