Oyun 1 :Top Yakalamaca
Yaş grubu :5 yaş
Kazanım: Belli bir güçte topu tutar.
Kazanım: Koşarken nesne taşır.
Kazanım: İstenilen yöne topu taşır.
Kazanım: Verilen süre içinde atar.
Kazanım: Verilen süre içinde tutar.
çocuklar halka olur ,ayaklarını birbirine değecek şekilde açarlar bellerini büküp dizlerine koyarlar. Ebe seçilen çocuk elinde top ortada beklemektedir. Amacı topu bir arkadaşının ayakları arasından dışarıya yuvarlamaktır.
Halkadaki çocuklar ayaklarını oynatmadan elleriyle topu yakalamaya çalışırlar.top atılıncaya kadar ellerini dizlerinden ayırmazlar.
Oyun 2 : Top toplama oyunu
Yaş grubu :5yaş
Kazanım: Yönergeye uygun top tutar
Kazanım: Yönergeye göre top taşır
Kazanım: Dengede durur
Kazanım: Topu istenilen hedefe koyar
Kazanım: Nesnelelerin farklılığını anlar.
Çocuklar oyun alanına dağılırlar. Bir sepet içine 10-15 kadar küçük top konur. Oyun başlayıncaya kadar öğretmen topları değişik yerlere atar . Çocukların birer birer topları getirip sepetin içine koymaları gerekir.
Oyun 3 : Balık yakalamaca
Yaş grubu:5 yaş
Kazanım : Nesneleri sıkı tutar
Kazanım: Nesneleri atar.
Kazanım: Nesneleri çeker.
Kazanım: Nesneleri taşır-bırakır.
Kazanım: El-göz koordinasyonu sağlar.
Öğretmenin hazırladığı mıknatıslı oltalar çocuklara verilir. Hazırlanan derenin içindeki balıklar da mıknatıslıdır. Ve oltalarla balık yakalanmaya çalışılır.
Oyun 4 :Halata asılmaca
Yaş grubu:5 yaş
Kazanım: Nesneleri sıkar
Kazanım: Dengede durur.
Kazanım: Bedensel koordinasyonu sağlar.
Kazanım: Nesneyi çıkarır.
Kazanım: Belli bir güç kullanarak nesneleri kendine çeker.
Çocuklar iki gruba ayrılır.ortaya mavi poşetten göl yapılarak koyulur.öğretmen ipi her grup kendisine çeksin yönergesini verir ve göle düşmeyelim der . göle düşen grubun çocuğu grubunun en arkasına geçer. Oyun çocuklar sıkılana kadar devam eder .
Oyun 5 : Köşe kapmaca
Yaş grubu :5 yaş
Kazanım: Sözel yönergelere uygun top atar.
Kazanım: Nesneleri sıkar
Kazanım: Seken nesneleri tutar.
Öğretmen tarafından fon kartonlarından kış yaz ilk bahar sonbahar köşeleri hazırlanır. Çocuklardan ellerine pin pon topları verilir ve öğretmen verdiği yönergelere göre ellerindeki pinpon topları belirlenen köşelere atılır. Sekip geri gelen top da tutulmaya çalışılır.
AMAÇ 9 : DENGE GEREKTİREN BELLİ LOKOMOTOR HAREKETLERİ YAPABİLME
OYUN 1: AYŞE TEYZE
KAZANIM 1 : Farklı zeminler üzerinde yürür
KAZANIM 4 : Tek /çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
Çocuklar arasından bir ebe seçilir. Bu ebe “Ayşe teyze” olur. Çocuklar oyun alanında dağınık halde dururlar. Çocuklardan biri ebeye yaklaşır ve;
“Ayşe teyze, bahçeye girebilir miyim?” der.
Ayşe teyze; “Ne lazım, ne alacaksın?” diye sorar.
Çocuk “elma alacağım” der.
Ayşe teyze; “kaç tane?” diye sorar.
Çocuk “10 tane” der.
Bunun üzerine bütün çocuklar elma koparıyor gibi on kere çift ayakla zıplarlar.
Oyun meyve sayısı değiştirilerek birkaç kez tekrarlanır.
OYUN 2: BENİMLE GELİR MİSİN?
KAZANIM 1 : Farklı zeminler üzerinde yürür.
KAZANIM 5 : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider
Çocuklar oyun alanında büyük bir daire oluştururlar. Yüzleri dairenin içine dönüktür. Aralarından bir ebe seçilir. Ebe dairenin dışında dolaşırken, bir çocuğun sırtına dokunur. Ve “benimle gelir misin?” der. Sonra dairenin etrafında koşmaya, sıçramaya, sekerek gitmeye başlar. Dokunulan çocuk ebenin yaptığı hareketlerin aynısını yaparak ebeyi yakalamaya çalışır. Ebeyi yakalayamazsa ve ebeye dairedeki yerini kaptırırsa o ebe olur. Oyun devam eder.
OYUN 3 : DAİRE KAPMACA
KAZANIM 2 : Zemin üzerinde çizilen şekiller üzerinde yürür
KAZANIM 5 : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
KAZANIM 6 : Çift ayakla ileri/geri sıçrar.
Yere çocukların sayılarından bir eksik daireler çizilir. Çocuklar arasından arasından bir ebe seçilir. Ebe çocukların arasında durur. Öğretmenin işareti ile daire içinde duran çocuklar birbiri ile yer değiştirirler, bu değişim sırasında ebe bir daire kapmaya çalışır. Açıkta kalan çocuk ebe olur,oyun tekrarlanır.
OYUN 4 : KISKANÇ TAVUKLAR
KAZANIM 5 : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider
Çocuklar oyun alanında iki eşit gruba ayrılırlar. Her gruptaki çocuklar birbirlerinin bellerinden sıkıca tutarlar. Baştaki çocuk “anne tavuk” diğerleri “civciv” olurlar. Anne tavuklar karşı grubun civcivini yakalamaya çalışırlar. Koşma ve kovalama sırasında gruplar koparsa o grup başarısız sayılır.
OYUN 5 : SEKEREK YER KAPMACA
KAZANIM 4 : Tek /çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
KAZANIM 5 : Tek/çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
KAZANIM 6 : Çift ayakla ileri/geri sıçrar.
Oyun alanında çocuklar dağınık halde dururlar. Her çocuğun durduğu yer tebeşirle küçük daire çizilerek belirlenir. Bir ebe seçilir. Ve ebe ortada durur. Çocuklar kendi aralarında işaretleşerek yer değiştirirler. Yer değiştirme sekerek olur. Bu sırada ebe boş gördüğü daireyi sekerek kapmaya çalışır. Ebe kimin yerini kaparsa o çocuk ebe olur.
Büyük kasları kullanarak belli güç gerektiren denge hareketlerini
yapabilme.
YAŞ GRUBU:5 Yaş
SAHİLE HAVUZA
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Belirli bir hedefe çift ayakla sıçrar.
• Belirli bir hedefe tek ayakla sıçrar.
• Verilen yönergeye uyar.
• Sözel yönergeye uygun olarak zıplar.
• Sözel yönergelere uyarak belirli hareketler yapar.
Oyun alanına büyük bir daire çizilir. Çocuklar geniş aralıklarla bu
dairenin dışında sıralanır.Yüzleri daireye dönüktür.
Öğretmen önce ‘çocuklar ortada bir havuz var. Ben havuza dersem herkes
havuzun içine çift ayakla ya da tek ayakla atlayacak. Sahile dediğim zaman
çizgiye basmadan sahile sıçrayacaksınız, yani çizgi dışına
çıkacaksınız.’der. Bir kaç kez deneme yapılır.Öğretmen çocukları bazen
yanıltmak için çocuklar sahilde iken tekrar sahile , havuzda iken tekrar
havuza diyebilir.
BALON İLE DANS
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Araç kullanarak ritmik hareketler yapar.
• Sözel yönergelere uyarak belirli hareketler yapar.
• Verilen yönergeye uyar.
• Belirli bir mesafeye aralarındaki nesneyle gider.
• Yönergelere uygun olarak ritmik hareketler yapar.
Çocuklar ikili olarak eşleşirler. İki çocuğun arasına balon konulur. Müzik
başlanır ve eşler balonu düşürmeden dans etmeye çalışırlar. Eşler balonu
düşürsün diye komik hareketler yaparak güldürmeye çalışılır.
KARPUZLARA BASMA
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Sözel yönergelere uygun olarak belirli hareketler yapar.
• Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
• Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
• Belli bir engel üzerinden tek ayakla sıçrayarak atlar.
• Belli bir engel üzerinden çift ayakla sıçrayarak atlar.
Çocuklarla salonda gezintiye çıkılır, çocukların hayal etmesi sağlanır.
Çocuklara fasulye torbalarını karpuz olarak düşündürülür. Çocuklara verilen
komutla bu karpuzların üzerinden karpuzlara değmeden atlayarak tarlayı
geçmeleri gerektiği söylenir ve oyun oynanır.Çocuklar yönergeye göre
karpuzların üzerinden tek yada çift ayakla sıçrayarak atlar.
ENGEL PANKURU
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Elindeki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider.
• Verilen yönergelere uyar.
• Topu göğüs seviyesinde tutarak yürür.
• Topu düşürmeden başının hizasında tutarak yürür.
• Topu karın hizasında tutarak yürür.
Çocuklarla dışarıda gezintiye çıkılır.denge tahtasını çocukların köprü
olarak düşünülmesi istenir.Çocuklara birer tane top verilir, çocukların
ellerinde topla karşıya geçmeleri istenir.Ardından yerdeki ipin üzerinden
yine ellerinde top varken yürümeleri gerektiği söylenir.Bu sefer çocukların
topu değişik şekillerde karın, göğüs ve baş seviyesinde tutarak taşımaları
istenir.
YENGEÇ YÜRÜYÜŞÜ
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Verilen yönergeye uyar.
• Sözel yönergelere uygun olarak belirli hareketler yapar.
• Verilen yönergeye uygun olarak istenilen pozisyonu alır.
• Belirli bir mesafeye istenilen harekette yürüyerek gider.
• Karnının üzerindeki nesneyi düşürmeden belirli mesafeye ilerler.
Çocuklarla hayvanlar üzerinde sohbet edilir. Yengeçleri bilip bilmedikleri
sorulur. Yengeçlerin özellikleri ve yürüyüş tarzları anlatılır ve öğretmen
çocuklara gösterir. Çocuklarla beraber yengeç yürüyüşü yapılır. Bu sefer
öğretmen her çocuğa bir fasulye torbası verir ve çocukların bu torbaları
karınlarının üzerine koymalarını, yengeç yürüyüşüyle bu torbaları karşıya
kadar düşürmeden taşımaları istenir. Deneme yapıldıktan sonra oyuna geçilir.Amaç 6: Büyük kaslarını kullanarak belli güç gerektiren manipulatif
hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
1. Öğretmenin elindeki nesne ne yaparsa aynısını yapar.
2. İstenilen yönde ilerler.
3. Çeşitli nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar.
4. Hareket halindeki nesneleri durdurur.
5. Sözel yönergelere uygun olarak yürür. ( çömelerek ya da hızlı )
Oyun 1: ÇARŞAFA DOLANMA
Çarşaf iki veya üçe katlanır. Karşılıklı duran iki koltuk üzerine
yerleştirilerek çocukların altından emekleyerek geçebilecekleri şekilde
ayarlanır. Böylece çocukların sırayla geçmeleri için bir tünel hazırlanır.
Oyun kuralları çocuklara anlatılır çocukların müzik eşliğinde emekleyerek
tünelden geçmeleri müzik durduğunda da tünelde kim kalırsa onun çarşafa
dolanacağı söylenir.
Müzik açılır ve çocukların tünelden sırayla geçmeleri sağlanır. Müzik birden
durdurulur ve tünelde kalan çocuk eğitimci tarafından elleri serbest
kalabilecek şekilde ve gözleri kapanacak şekilde çarşafa sarılır. Çarşafa
dolanmış çocuğun eğitimcinin seçtiği çocuklardan birisinin yüzüne dokunarak
onun kim olduğunu bilmesi istenir. Oyun benzer şekilde farklı çocukların
çarşaflara dolanmasıyla devam eder.
Oyun 2: ÇORAP TOPAKLARI
Bu oyun için çocuklardan evlerinden eski çorapları getirmeleri istenir. Bu
çoraplardan top hazırlanacağı söylenir. Gelen çoraplar arasında en büyük
olanlar seçilir ve çoraplar topak yapılarak büyük çorapların içine
yerleştirilir ve bu şekilde çorap topakları oluşturulur. Çocukların çorap
topaklarını çeşitli hedeflere atmaları, elden ele dolaştırmaları veya
birbirlerine yuvarlamaları şeklinde oyun oynanır.
Oyun 3: DEV MİSKET OYUNU
Bir oyuncu oyunda hazırlanan çorap topakları kullanılarak bu oyun oynana
bilir. Oyun için çorap topaklarından fazla sayıda ( her çocuğa en az 2-3
tane ) hazırlamak gerekmektedir. Misket oyunu gibi çorap topaçları yan yana
dizilir oyun çocukların yan yana dizili olan çorapları belirli bir mesafeden
başka bir çorapla vurmalarıyla oynanır. Oyunda her çocuğun sırayla çorap
topaklarını atıp dizilen çorapları vurmaları öğretmen tarafından sağlanır.
Oyun 4: MİKROBUN ÜSTÜNDE KİM OTURUYOR?
Eğitimci sınıftaki çocuk sayısı kadar sandalyeyi büyük bir halka
oluşturacak şekilde yan yana dizer. Sandalyelerden birisinin arkasına
eğitimci tarafından hazırlanan bir mikrop resmi yapıştırılır. Çocuklardan
sandalyelere oturmaları istenir. Eğitimci hareketli bir müzik açar ve
çocuklardan müzik süresince yanlarındaki arkadaşlarının oturduğu
sandalyelere geçmelerini söyleyerek dönmelerini ister. Müzik durduğunda
arkasına mikrop resmi yapıştırılmış olan sandalyede oturan çocuğun hasta
olduğu söylenerek oyundan çıkması sağlanır. Çocukla beraber bir sandalyede
çıkarılır.
Oyun 5: BEBEĞİ TAKLİT EDELİM
Eğitimci bez bir bebeği sınıfa getirir ve çocuklarla bebek hakkında
konuşur. Bebeğe sınıfça bir isim verilir. Daha sonra eğitimci tarafından
bebek oynatılır ve çocuklardan bebeği taklit etmeleri istenir. Eğitimci
bebeğin elini burnuna koyduğunda ya da bebeğin ellerini birbirine vurduğunda
çocuklarında aynı hareketi taklit ederek yapmaları istenir. Eğitimci
tarafından bebeğe yaptırılan hareketler arttırılarak ya da
farklılaştırılarak etkinlik sürdürülebilir.
AMACI:Büyük kasları kullanarak belli güç gerektiren lokomotor hareketleri
yapabilme.
BİRLEŞ KURTUL
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Verilen yönergelere uyar.
• Sözel yönergeye uygun olarak koşar.
• Belirli bir hedefe doğru koşar.
• Sözel yönergelere uygun olarak belirli hareketler yapar.
• Belirli bir mesafeyi koşarak gider.
Sınırları belli oyun alanında çocuklar dağınık halde dururlar. Aralarından
sayışmayla bir ebe seçilir. Ebe çocukları kovalamaya başlar. Çocuklar ebeye
yakalanmamak için hemen el ele tutuşurlar. Ebe birleşen çocukları
yakalayamaz, tek olanları yakalamaya çalışır. Yakalanan çocuk ebe olur.
AYNISINI YAP
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Verilen yönergelere uyar.
• Sözel yönergeye uygun olarak geri geri yürür.
• Sözel yönergeye uygun olarak koşar.
• Verilen yönergeye uygun olarak zıplar.
• Belli bir mesafe tek ayak üzerinde ilerler.
Sayışmayla bir ebe seçilir.Çocuklar dağınık şekilde dururlar.Her çocuk,
ebenin yaptığı hareketlerin aynısını yapar. ( geri geri yürümek, koşmak,
zıplamak, öne eğilmek, tek ayak üzerinde sekmek vb.)Ebenin yaptığı
hareketleri yapamayan ya da şaşıran çocuk ebenin yerine geçer.
DAĞLARI AŞALIM
KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR:
• Verilen yönergelere uyar.
• Sözel yönergeye uygun olarak koşar.
• Sözel yönergelere uygun olarak belirli hareketler yapar.
• Belirli bir mesafeyi koşarak gider.
• Belirli bir hedefe doğru koşar.
Çocuklar oyun alanında iki eşit gruba ayrılırlar. İçlerinden bir ebe
seçilir. Oyun alanına birbirinden 8-10 m. uzaklıkta paralel iki çizgi
çizilir. Çocuklar bu çizgilerin gerisinde yan yana dururlar. Öğretmen
‘dağları aşalım’ diye bağırdığında gruplar karşılıklı olarak koşarak yer
değiştirmeye çalışırlar. Bu sırada ebe çocuklardan birisini yakalamaya
çalışır, yakalanan çocuk ebe olur. Oyuna devam edilir.
Kazanımlar
1. Verilen yönergelere göre koşar
2. Verilen yönergelere göre yürür.
3. Tempolu adımlarla istenilen yöne doğru yürür.
4. Karşısındaki kişi ne yaparsa aynısını yapar.
5. Serbestçe koşar
ATLIKARINCA
Uzunca bir çamaşır ipi iki ucundan düğümlenir, halka yapılır. Halka
bozulmadan düzgün tempolu adımlarla yürürler. Daha sonra ip bırakılmadan
koşmaya geçerler.
--el değiştir
Denilince bu kez çocuklar ters yönde yürür ve koşarlar.
— Atlıkarınca yavaşla dur
Denilince çocuklarda durur. Oyun bir süre yürüyüşler ve koşuşlardan sonra
bitirilir. Halkada ipi en güzel tutan ve el değiştirirken şaşırmayan
çocuklar alkışlanır.
AYNISINI YAP
Bir ebe seçilir diğer çocuklar tek sıra halinde arka arkaya dizilirler her
çocuk ebenin yaptığı hareketin aynısını yaparlar. ( geri geri yürümek,
zıplamak, öne eğilmek, tek ayak üzerinde sekmek ve bunun gibi… ) ebenin
yaptığı hareketleri yapamayan çocuk oyundan çıkarılır. Üç oyuncu kalıncaya
kadar oyun devam eder. Son kalanlar arkadaşları tarafından alkışlanır.
AMAÇ 4: EL GÖZ KORDİNASYONU
GEREKTİREN BELİRLİ MANİPULATİF,DENGE VE LOKOMOTOR HAREKETLER
YAPABİLME.
KAZANIMLAR 1.Nesneleri değişik malzemelerle tutturur.
2.Nesneleri belirli bir örüntüye göre mandalla tutturur.
3.Nesneleri renk eşleştirmesi yaparak tutturur
4.Sözel yönergelere uygun olarak hareket eder.
5.El-göz koordinasyonunu koruyarak belli bir alanda sözel yönergelere uygun olarak hareket eder.
6.El-göz koordinasyonunu koruyarak belli bir alanda görsel yönergelere uygun olarak ilerler.
7.Ortamda gerektiğinde hızlı ya da yavaş hareket eder.
8.trafik kurallarına uygun hareket eder.
1.BALIĞI TAVAYA KOY:öğretmen çocuklar arasından bir ebe seçer.yüzünü duvara
döndürür.ona;-senin sırtına bir tava çizeceğim.arkadaşlarından biri de
balığı bu tavaya koyacak.sen bunu tanıyabilirsen oyunu kazanacaksın,der.daha
sonra öğretmen oyunculardan birisini işaret eder.o da yavaş yavaş arkadaşına
yaklaşarak parmağını sırtına değdirir ve yerine geçer.
ebe geri dönerek oyuncuları teker teker gözden geçirir.sırtına dokunanı
bulabilirse oyunu kazanmış olur ve alkışlanır.
2.ÇÖMEL KURTUL OYUNU:oyuncular arasında bir ebe seçilir,bu,arkadaşlarından
kimi ayakta görürse onu ebeler. oyuncular ebeye vurulmadan hemen çömelirse
kendini kurtarmış olur.oyun sonunda hiç vurulmayanlar en başarılı oyuncu
sayılır.
3.GÖLGEYE BASMA OYUNU:çocuklar arasında bir ebe seçilir.diğerleri oyun
alanına dağılır.ebe arkadaşlarını kovalarken kimin gölgesine basarsa onu ebe
yapar.oyun böylece devam eder.gölgesine basılan çocuk kendini arkadaşlarına
tanıtmak için``ben ebeyim!``diye bağırır.gölgesine hiç basılmayan oyuncular
başarılı sayılır.
not:yorulan çocuklar gölgelik bir yerde dinlenebilirler.
4.EL TUT KURTUL OYUNU:oyuncular arasında bir ebe seçilir;diğerleri oyun
alanına dağılırlar.oyuna başlama işareti verilince,ebe tek olan
arkadaşlarını kovalamaya başlar.bu çocuklar vurulacağını anlayınca hemen bir
oyuncunun elinden tutar,vurulmaktan kurtulur.ebe bu sefer başka birini
kovalar.el tutumadan vurulan,ebe ile yer değiştirir.
5.EŞLİ KOVALAMACA OYUNU:sınırları belli bir kovalamaca alanında,çocuklar
arasında 6 kişi seçilir.bunlar ikişer ikişer eşlendirilir ve birbirlerinin
ellerinden tutarlar.oyuna başlama:öğretmen işaret verince, elele tutan eşler
tek onları kovalamaya başlar.eşlerden birisi bu arada hangi oyuncuya elini
değdirmişse onunla yer değiştirir.belli bir süre sonra hiç vurulmamış
olanlar oyunda başarılı sayılır.
not:eşlerden birisi oyuncuyu vurabilir her ikisi vuramaz.
TREN
MALZEMELER:tuvalet kağıdı rulosu,boş ilaç kutusu,pamuk.renkli fon kartonu,
UYGULANIŞI:
Çocuklara taşıt çeşitleri sorulur.kara taşıtları,deniz taşıtları,hava taşıtları nedir?bunlara örnek verebilir misiniz?
Siz hangisine bindiniz?
Makinist kime denir? Siz hiç trene bindiniz mi? Gibi sorular sorulur.bu sorular doğrultusunda bugünkü etkinliğimiz ne olabilir sizce?diye sorulur malzemeler çocuklara gösterilir.sizce bu malzemelerle hangi taşıtlar yapılabilir diye sorulur?çocuklardan cevaplar alınır ve bu malzemelerle tren yapacakları söylenir.
Öğretmen önce etkinliği nasıl yapacaklarını çocuklara anlatır,etkinlik örneğini çocuklara gösterir.sırayla malzemeleri çocuklara dağıtır.ruloyu,boş kutuları nasıl kaplayacaklarını anlatır onlara rehberlik eder.sonra sırayla parçalar birleştirilir.son olarak pamukla trenin dumanı yapıştırılarak etkinlik tamamlanır
Çocuklara siz taşıt olsaydınız ne olmak isterdiniz?
Tren olsaydınız nereye gitmek isterdiniz?
Sizin treniniz nereye gitsin?kimin yanına gitsin?gibi sorular sorularak çocukların cevaplaması istenir ve etkinlik tamamlanır
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Soru-cevap,gösterip yaptırma
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1.Duygularını söyler
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanımlar
2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir