Oyunun Adı:Ne uçmaz ne gezmez ne yüzmez
Yaş Grubu:3-4
Mekan:Salon-sınıf
Malzemeler:
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Bilişsel alan
Amaç 3ikkatini toplayabilme
Kazanımlar:
1.Dikkat edilmesi gereken nesne durum ve olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne durum olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 5:Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
Kazanımlar:
1.Varlıkları birebir eşleştirir.
ISINDIRICI OUN
Çocuklara yönergeler verilerek öğretmenin yaptığı bedensel hereketleri tekerarlamaları istenir .
ESAS OUN
Çocuklar iki gruba ayrılırlar ve sırasıyla öğretmen çocuklardan birine işaret eder ve ne uçmaz ? Der ve bunlara örnek ister.Oyuncu buna karşılık kedi ağaç uçmaz derse oyunu kazanır.Arada şaşırtmak için öğretmen soruyu değiştirebilir.En çok hangi gruptakiler kazandı ise o grup oyunun galibi olur.
DEĞERLENDİRME:Kazanan gruptaki çocuklara büyük diğer gruptakilre ise küçük çiçek verilir.
DİNLENDİRİCİ OUN:Çocuklara önceden hazırlanmış olan kuş, kedi, köpek, at, inek , resimleri verilir ve aynı olanları eşleştirmeleri istenir.
Oyunun Adı:Sahile Havuza
Yaş Grubu:3-4
Mekan:Salon -Sınıf
Malzemeler:-
Amaç Ve Kazanımlar
Psikomotor Alan
Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
Amaç 5enge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
6.Çift ayakla ileri/geri sıçrar.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 2uygularını fark edebilme
Kazanımlar
1.Duygularını söyler.
Isındırıcı Oyun:Çocuklardan kendilerini bir sahilde cankurtaran olarak düşünmelerini ve boğulmakta olan birine yardım ettikleri düşünülerek ne hissettikleri hakkında konuşulur. Boğulmakta olan birine yardım etmek için hızlıca koşmaları istenerek ısınma hareketleri yaptırılır.
Esas Oyun: Oyun alanına büyük bir daire çizilir. Çocuklar geniş aralıklarla bu
dairenin dışında sıralanır.Yüzleri daireye dönüktür.Öğretmen önce ‘çocuklar ortada bir havuz var. Ben havuza dersem herkes havuzun içine çift ayakla ya da tek ayakla atlayacak. Sahile dediğim zaman çizgiye basmadan sahile sıçrayacaksınız, yani çizgi dışına çıkacaksınız.’der. Bir kaç kez deneme yapılır.Öğretmen çocukları bazen yanıltmak için çocuklar sahilde iken tekrar sahile , havuzda iken tekrar havuza diyebilir.
Değerlendirme:Oyunun sonunda hiç yanmayan çocuğa büyük bir çiçek verilirken diğer çocuklara daha küçük çiçek verilir.
Dinlendirici Oyun:Çocuklardan kendilerini sahilde top oynarken düşünmeleri istenerek arkadaşlarına birlikte ellerinde bulunan topu elden ele hızlıca vermeleri istenir.
Oyunun Adı : Üç ayı
Yaş grubu : 3-4 yaş
Ortam : Salon sınıf
Kullanılacak malzemeler : oyun kartları
Amaç ve kazanımlar :
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar
DİL ALANI
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir
Isındırıcı oyun : Çocuklar ikişerli eş olup sınıfın değişik yerlerinde ayakta dururlar.Çiftlerden biri herhangi bir hayvan taklidi yapar ya da sesini çıkarır ve karşısındaki çocukta onu taklit eder.
Esas oyun : Oyunculardan biri çocuk ayı, diğeri anne ayı, öteki baba ayı olur. Sınıfın bir köşesine gider, sırtlarını arkadaşlarına dönerler. Diğerleri sınıfın başka bir ucundan başlayarak ayılara yaklaşırlar. İçlerinden bir sorar ;
- Evde kim var ?
- Çocuk ayı.
Başka biri sorar ;
- Evde kim var ?
- Anne ayı.
Ve başka biri sorar ;
- Başka kimse yok mu ?
- Baba ayı var.
Bunun üzerine üç ayı arkadaşlarını kovalamaya, diğerleri de kaçmaya başlar. Yakalanan öğrenci olduğu yere oturur. Son üç kişi kalana kadar oyuna devam edilir. Sonraki oyunun ayıları bunlar olurlar.Yakalanan çocuk oyunu kaybederken yakalayan çocuk oyunu kazanır.
Değerlendirme : Oyunu kazananlar daha yüksek kaybedenler ise daha alçak bir şekilde alkışlanır.
Dinlendirici oyun : Büyük ve küçük aynı hayvanların olduğu oyun kartları hazırlanır.Ve çocukların bu oyun kartlarındaki aynı büyüklükte olan hayvanları eşleştirerek bulmaları istenir.
Oyunun Adı:Akşama Ne Pişirdin?
Yaş Grubu:3-4 yaş
Kullanılan Malzemeler:-
Ortam:Salon-sınıf
Amaç ve Kazanımlar
Psikomotor Alan
Amaç 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
Öz Bakım Alanı
Amaç 3.Doğru beslenmenin önemini fark edebilme
Kazanımlar
1.Yiyecek ve içecekleri ayrım yapmadan yer içer.
2.Yiyecekleri ve içecekleri yeterli miktarda yer içer.
Isındırıcı Oyun:Çocuklardan halka olmaları istenir.Çocuklara yan yan koşma, hızlı yürüme, kollarını açarak koşma gibi jimnastik hareketleri yaptırılır.
Esas Oyun:Çocuklar el ele tutuşup çember olurlar.Bu çemberin dışına ebe geçer.Ebe, çember çevresinde dolanıp kimlerin omzuna dokunacağını düşünüp iki arkadaşının omzuna dokunur ve akşama ne pişirdiğini sorar.Oyuncular yemek isimleri söyler.Ebe beğendiği yemeği(fasulye) bağırarak söyler.Ebe ile fasulye çemberde ters yöne koşarlar.Fasulyenin boşalan yerine kim önce gelirse, oyunu o oyuncu kazanıp ebelikten kurtulur.Yeni ebe ile oyuna devam edilir.
Değerlendirme:Oyunu kazanan çocuklara büyük güneş, diğer çocuklara da küçük güneş verilir.
Dinlendirici Oyun:Çocuklara yuvarlak olup yere oturmaları istenip kulaktan kulağa oynatılır.
Oyunun Adı:Balık yakalama
Yaş grubu:3-4
Mekan:Açık hava
Malzemelerüdük
Amaç ve Kazanımlar:
PSİKOMOTOR
Amaç 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
ISINDIRICI OYUN
Çocuklar hepimiz denizde yüzen bir balık olduğumuzu düşünelim.Denizde yüzüyoruz.(kıvrılma hareketi yapılır)Karnımız çok acıktı ve yukarda yem gözüküyor.Hadi yukarı doğru yüzelim(kıvrılarak yüzme hareketi yapılır)Yemeğimizi yedik, karnımız doydu ve çok mutluyuz.Ama arkamızdan bizi yakalamak için ağ atmışlar hemen kaçalım ki bizi yemesinler.(kıvrılarak koşma hareketi yapılır)
ESAS OYUN
Oyun alanına büyük bir daire çizilir.Bu balık ağı olur.Çocuklar arasından bir balıkçı seçilir ve balık ağının bir köşesinde düdükle bekler.Çocuklar balık ağının içinde ve dışında serbestçe koşar, yürür yada zıplarlar.Balıkçı düdüğünü çaldığında herkes olduğu yerde kalır.Balık ağı içinde bulunan çocuklar yakalanmış olur.
Değerlendirme: Ağ içinde yakalanan çocuklar parmakla alkışlanır, yakalanmayanlar ise çok alkışlanırlar.
DİNLENDİRİCİ OYUN
Balık oyunu için her çocuk bir sayı alır. Öğretmen oyunu başlatır. “Olsun olsun üç balık olsun.” der. Bu sayıyı seçen çocuk “Üç balık olmasın, altı balık olsun.” der. Altı sayısını seçen çocuk bir arkadaşının sayısını söyleyerek oyunu devam ettirir.
Oyunun Adı: Ağaçlar ve Sincaplar
Yaş Grubu: 3-4 yaş
Mekan: Açık Hava
Malzemeler: -
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
Sosyal - Duygusal Alan
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
Isındırıcı Oyun: Çocuklardan kendilerini ağaç olarak düşünmeleri istenir. Rüzgar çıktığını hayal edip çıkan rüzgarda sağa ve sola savrulmaları istenir.
Esas Oyun: Öğretmen sınıfı ikiye ayırır. Bir taraf ağaçlar diğer taraf sincaplar olur. Sincaplar ağaçları yakalamaya çalışırlar. Ağaçlar yere çömelince sincapların onların yakalayamayacağı söylenir. En sona kalan yerde oturan ağaç kazanan olur.
Değerlendirme: Yakalanan ağaçlara küçük, yakalanmayan ağaçlara büyük sincap resmi verilir. Bütün çocuklar alkışlanır.
Dinlendirici Oyun: Çocuklar yuvarlak oluştururlar. İki gruba ayrılır. Bir gruba hayvan söylenir ve öbür gruba konuşmadan hayvanı taklit etmeleri istenir. Oyun böyle devam eder.
OYUNUN ADI: Kardeşimi gördün mü ?
YAŞ GRUBU: 3-4
MEKAN: Salon – sınıf oyunu
MALZEMELER: -
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Dil Alanı
Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
1. Sesin kaynağını söyler.
Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
3. Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar.
ISINDIRICI OYUN : Oyun için sandalyelere oturulur. Çocuklar gözlerini kapatırlar. Bu sırada çocuklara çeşitli sesler dinletilir. (anahtar sesi, alkış, kapı çalma, cama vurma yada hayvan sesleri) bu seslerin neye ait olduğu tahmin etmelerin istenir. Sesler hızlı yavaş, ince-kalın vb. şekillerde çıkarılarak oyun zenginleştirilir.
ESAS OYUN: Öğretmen, çocuklar arasından sana birini seçer,ona:
Arkadaşların arasından sana bir kardeş seçeceğiz.Ama senin bundan haberin olmayacak.Sen kardeşini bulmak için istediğin arkadaşına sorular sorabilirsin.Eğer sonunda kardeşini tanıyabilirsen,oyunda başarılı olacaksın,der.
Bundan sonra ebe dışarı çıkarılır.Çocuklardan biri kardeş olarak seçilir.Ebe içeri alındıktan sonra , arkadaşlarına istediği soruları sorarak kardeşini bulmaya çalışır.Örnek olarak:Ebe bir arkadaşına;
-Kardeşimi gördün mü?
-Gördüm.
-Elbisesi ne renkti?
-Kırmızıydı.
Ebe başka bir arkadaşına;
-Kardeşimi gördün mü?
-Gördüm.
-Kız mı, erkek mi?
-Kız.
-Saçları uzun mu?
-Uzun.
oynayan böylece arkadaşlarına istediği soruları sorarak kardeşini bulmaya çalışır.Başarılı olan kazanır
Değerlendirme: Kazananlar alkışlanır. Kaybeden daha az alkışlanır.
DİNLENDİRİCİ OYUN : Daire şeklinde kalmaları istenir. Öğretmen değişik hayvan maskeleri getirip dairenin ortasına koyar. İsteyen çocuklar ikişer ikişer gelerek istedikleri bir hayvan maskesini takarlar. Yüzleri birbirine dönük olarak taktıkları maskedeki hayvanın sesini taklit ederler. Oyun bu şekilde çocukların isteğine göre sürdürülür.
Oyunun Adı: Arı Sokacak Kaç
Yaş Grubu: 3-4 Yaş
Ortam: Açık Hava
Malzemeler: Tebeşir
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Amaç 5.Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar:
4. Tek/Çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
Isındırıcı Oyun: Öğretmen,’çocuklar şimdi ben size hayvan isimleri söyleyeceğim sizde o hayvanların hareketlerini yapacaksınız.’Tavşan nasıl zıplar?(çift ayak zılanır).Kuş nasıl uçar?(kollar iki yana açılarak hareket ettirilir).Kurbağa nasıl hareket eder?(öne doğru zıplanır).
Esas Oyun: Oyun alanına iç içe iki daire çizilir.Çocuklar yüzleri birbirine bakacak şekilde karşılıklı durarak iki daire oluştururlar.Çocuklar arasından bir tavşan ve bir arı seçilir.Öğretmenin başla komutuyla tavşan kaçmaya,arı kovalamaya başlar.Diğer çocuklar ise “arı sokacak kaç” diye bağırırlar.Tavşan hangi çocuğun önünde durursa o
çocuk daire içinden kaçmaya başlar.Arı onu kovalar.Tavşan ise arkadaşını yerine geçer.
Arıya yakalanmayanlar oyunu kazanırken,yakalananlar oyunu kaybeder.
Değerlendirme: Kazananlara büyük tavşan resmi verilir.Kaybedenlere ise küçük tavşan resmi verilir.
Dinlendirici Oyun: Öğretmen hazırladığı hayvan kartlarını yere koyar ve aynı olan hayvanları birbirleri ile eşleştirmelerini ister.
Oyunun Adı: Çömel kurtul
Yaş Grubu: 3-4
Mekan: Açık Hava Oyunu
Malzemeler: Mendil
Amaç ve Kazanımlar
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
5.Sözel yönergeler uygun olarak koşar.
Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketler yapabilme
Kazanımlar
2.Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür.
UYGULAMA
Isındırıcı Oyun: İki yer belirlenir. Bir yere iskele diğer bir yere sancak ismi verilir.
Öğretmen çocuklara ‘sancak’ dediğinde çocuklar sancak yerine koşarlar. Öğretmen ‘iskele’ dediğinde ise çocuklar iskele ismi verilen yere doğru koşarlar. Öğretmen yönergeler vererek bu şekilde oyun devam ettirilir.
Esas oyun: Çocuklar arasından bir ebe seçilir. Diğerleri oyun alanına dağılır. Ebe ayakta gördüğü çocukları kovalamaya ve mendille dokunmaya çalışır. Diğerleri vurulmamak için ebe yanına geldiği sırada yere çömelir. Ebe yere çömelen arkadaşlarına dokunamaz. Ayakta ebelenen olursa oyundan çıkar. Ebe herkesi yakalamaya çalışır. Son kalan çocuk oyunu kazanır.
Değerlendirme: Oyunu kazanan çocuğa büyük yıldız resmi takılır arkadaşlarına ise küçük yıldız takılır.
Dinlendirici Oyun: Çocuklar daire şeklinde otururlar. Bir ebe seçilir ve ebe aklından bir kelime tutar ve onu yanındaki arkadaşının kulağına söyleyerek sıra son kişiye gelir. En son sıradaki çocuk kulağına söylenen kelimeyi sesli bir şekilde söyler. Doğru kelimeyi söylediyse çocuk alkışlanır.
Oyunun Adı: Çuf çuf
Yaş Grubu: 3-4 Yaş
Mekan: Salon-sınıf
Malzemeler: Top
Amaç ve Kazanımlar:
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6: Başkalarıyla İlişkilerini Yönetebilme
Kazanımlar
2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
Amaç 7:Hoşgörü Gösterebilme
Kazanımlar
1.Hata yapabileceğini kabul eder.
2.Kendi hatalarını söyler.
Amaç 11:Estetik Özellikler Taşıyan Ürünler Oluşturabilme
Kazanımlar
1.Estetik,bedensel hareketlerle yürür/dans eder.
ISINDIRICI OYUN
Sınıftaki bütün çocuklar bir tren gibi arka arkaya sıraya geçerler.Sıraya geçen çocuklar lokomotif görevinde olan çocuktan yani en baştaki çocuktan itibaren iki gruba ayrılırlar ve lokomotif görevindeki çocuğun bulunduğu grup ‘’Çuf çuf’’ sesleri çıkararak sınıfta dolaşmaya başlarlar.Baştaki çocuk sona geçerek sıra tekrar eder ve diğer gruba eklenene kadar sınıfta tur artarlar.
ESAS OYUN
Çocuklar tren halindeki sıralarında beklerler ve öğretmen en baştaki çocuğun eline bir top verir. Çocuklardan ‘’Başla!’’ komutunun verilmesi ile birlikte sınıfta tur atmaları ve tur atarlarken en baştaki çocuğun elinde bulunan topun elden ele dolaştırılması istenir. Top elden ele dolaşırken çocuklardan arkalarına dönmeden veya bacaklarının arasından geçirmeden sadece ellerini arkaya uzatarak topun değiştirilmesi gerektiğine dikkat çekilir. Öğretmen bu sırada bir müzik açar ve müzik kapatıldığında top hangi çocuğun elindeyse o çocuk oyundan çıkarılır. Oyun kalanlarla devam ettirilir. En son kalan çocuk oyunu kazanmış olur.
DEĞERLENDİRME
Kazanan çocuğun yakasına büyük top resmi yapıştırılır kaybeden çocuklara ise daha küçük top resimleri yapıştırılır.
DİNLENDİRİCİ OYUN
Çocuklardan bulundukları yere oturmaları istenir ve öğretmen çocukların onu rahatlıkla görebileceği bir yere oturur.Öğretmenin elinde bulunan küçük top ve iki adet küçük kutu ile top kutulardan birinin içine saklanır ve kutular karıştırılır çocuklardan topun hangi kutuda olduğunu tahmin etmeleri istenir.Tahmin sırasında çocuklar ikişerli grup halinde oyuna katılır.
OYUNUN ADI:.Yengeç Yarışı
YAŞ GRUBU: 3-4
KULLANILAN MALZEMELER: Çocuk sayısı kadar kum dolu buzdolabı poşeti
ORTAM: Açık hava
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
PSİKOMOR ALAN
Amaç 3. Büyük kaslarıını kullanarak belirli güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanımlar
5.Farklı ağırlıktaki nedneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider
SOSYAL DUYGUSAL ALAN
Amaç6.Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
5.Kendisinin ve başkasının haklarına özen gösterir.
ISINDIRICI OYUN
Öğretmen çocuklra hayvan isimleri ve hareketleri söyler. Çocuklar ise taklitlerini yaparlar. Ses çıkarılacak hayvan ise seini de çıkarırlar.
Tavşan gibi hoplayalım. (tavşan gibi zıplarlar.)
Aslan gibi kükreyelim. (eller öne doğru uzatılır ve kükreme sesi çıkartılır.)
Kurbağa gibi zıplayalım (kurbağa gibi zıplanır ve vırak vırak diye ses çıkarılır.)
Kuşlar gibi uçalım. (kollar iki yana açılır ve cik cik diye uçma hareketi yapılır.
ESAS OYUN
Çocuklar aynı hizada çömelirler. Öğretmen ellerine kum dolu buzdolabı poşeti verir ve çömelmiş durumda bitiş noktasına doğru gitmeye çalışırlar. Bitiş noktasına en çabuk ulaşan oyunu kazanmış olur.
DEĞERLENDİRME
Kazanan çocuğa yengeç yaka kartı diğer çocuklara ise deniz yıldızı yaka kartı takılır.
DİNLENDİRİCİ OYUN
Çocuklar oyun sonrası daire olurlar ve parmak oyunu oynatılır.
Bu baba ördek (baş parmak gösterilir )
Bu anne ördek (diğer eldeki baş parmak gösterilir )
Bunlarda yavruları (diğer parmaklar gösterilir )
Vak vak diyorlar (parmak uçları birleştirilerek gaga yapılır )
Derede yüzüyorlar (yüzme hareketi yapılır )
Bir balık görünce (el alına konularak izleme hareketi yapılır.)
Yakalayıp yiyorlar (yakalayıp yeme hareketi yapılır )
Oyunun Adı: Ördek Yarışı
Yaş Grubu: 3-4 Yaş
Mekan: Salon-Sınıf
Malzemeler: Pet Şişe
Amaç Ve Kazanımlar
PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür
AMAÇ 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
AMAÇ 11: Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1. Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder
Isındırıcı Oyun
Sınıfta yerlere legolar bırakılır. Öğretmen kedi, ördek, tavşan, kanguru, sincap gibi hayvanların isimlerini söyler. Çocuklarda bu hayvanların yürüyüşlerini taklit ederek legoları toplarlar.
Esas Oyun
Çocuklar iki gruba ayrılırlar. Takımlar başlangıç çizgisinde sıraya geçerler. Başla komutuyla sıradaki çocuklar ördek gibi karşı taraftaki pet şişeye dokunarak geri gelir.Geri geldiğinde sırada bekleyen arkadaşına dokunur. Sıradaki çocukta aynı şekilde ördek yarışını tamamlar ve sıradaki arkadaşına dokunur. Oyun bu şekilde son çocuğa dek devam eder. Oyunu ilk tamamlayan grup oyunu kazanır.
Değerlendirme
Oyunu tamamlayan gruptaki çocuklara büyük yıldız yapıştırması takılır. Kaybeden gruptaki çocuklara küçük yıldız yapıştırması takılır.
Dinlendirici Oyun
Çocuklara oyun kartları dağıtılır. Bu oyun kartlarında her hayvandan iki tane vardır. Çocuklar hayvan seslerini çıkararak birbirlerini bulmaya çalışırlar.
Oyunun adı :Renk bulma
Yaş gurubu: 3-4
Ortam: Salon-sınıf oyunu
Malzemeler: Sınıftaki eşyalar ve ana renk kartları
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor alan:
Amaç 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar: 5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
Bilişsel alan:
Amaç 4: algıladıklarını hatırlayabilme.
Kazanımlar : 2. Varlıkların rengini sever.
Isındırıcı oyun: Çocuklar ay şeklinde oturtulur. Öğretmen hazırladığı kartlardan renkleri gösterir ve çocuk o rengi kıyafetlerinde bulmaya çalışır. Bulan çocuk çift ayak üzerinde sıçrar. Bulamayan çocuk ise tek ayak üzerinde sıçrar.
Esas oyun: Sandalyeler yarım ay şeklinde dizilir. Çocuklar sandalyelere otururlar. Öğretmen çocuklara:
Sınıfımız çok güzel.
Çocuklar sanki melek.
Gösterelim bakalım.
Neredeymişbu?Renk. Tekerlemede?Olan boşluk için öğretmen bir renk ismi söyler.(örneğin neredeymiş bu mavi renk? ) Rengin ismini duyan çocuklar koşarak o renkten bir nesne bulup gösterirler. Yanlış renk gösterenler oyundan çıkartılır.
Değerlendirme: oyunu kazanan çocuklara büyük kırmızı kart kaybedenlere küçük kart verilir.
Değerlendirici oyun: öğretmen çocukları ay şeklinde oturtur ve en baştaki çocuğun sevdiği rengi yanındaki arkadaşının kulağına söylemesi istenir. Çocuğun sevdiği renk en sondakine doğru bir şekilde giderse rengi söyleyen çocuk en sona geçer ve ikinci çocuk ilk çocuk olur. Oyun devam eder.
Değerlendirme: Oyunu kazanan çocuklara büyük renkli kartlar, kaybedenlere ise küçük renkli kartlar verilir.
Dinlendirici oyun: Öğretmen çocukları ay şeklinde oturtur ve en baştaki çocuğun sevdiği rengi yanındaki arkadaşının kulağına söylemesi istenir. Çocuğun sevdiği rengi yanındaki arkadaşının kulağına söylemesi istenir. Çocuğun sevdiği renk en sondakine doğru bir şekilde giderse rengi söyleyen çocuk en sona geçer ve ikinci çocuk rengi söyler.
Oyunun Adı : Sincap Ve Ağaç Kavuğu
Yaş Grubu: 3-4 Yaş
Mekan: Açık hava
Kullanılan malzemeler: Cevizler
Amaç Kazanımlar:
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Isındırıcı Oyun:“Çocuklar şimdi hepimiz bir sincap olduğumuzu hayal edelim. Yolda gidiyorsunuz, çok acıkmışsınızbirden karşınıza ceviz ağacı çıktı. Ama cevizler çok yukarıda hadi zıplayarak cevizlere ulaşmaya çalışalım. Zıplıyoruz ama toplayamıyoruz zıplarken 1-2 tane ceviz düşürmüşüz. Hadi şimdi onlarıda yerden alıp yiyelim. Çok doyduk şimdi kırlarda gezinelim.”
Esas Oyun:Öncelikle çocuklar üçerli gruba ayrılırlar.
Daha sonra çocuklara roller dağıtılır.Her bir grup için bir sincap ve ağaç olacak iki çocuk belirlenir.
Ağaç olan çocuklar el ele tutuşur.Sincap olan çocuklar ise kendi ağacının arasına girer.
Oyun öğretmenin başlatmasıyla başlar.İlk zilde sincaplar ağaçlarının gövdesinden kurtulup başka bir ağaca saklanmak için boş ağaç ararlar ve ilk buldukları ağaca saklanırlar. Saklanamayan çocuk oyundan çıkar
Değerlendirme:.Sona kalan çocuk tebrik edilir.
Dinlendirici oyun: Bütün çocuklarminderlerine otururlar. Öğretmen çocuklara büyük bir ormanlıkta olduklarını hayal etmelerini ister. Çocuklardan birer hayvan sesi çıkarmaları istenir. Diğer çocuklarda hep bir ağızdan hayvanın ismini söylerler.
Oyunun Adı:Top atma top tutma
Yaş Grubu:3-4 Yaş
Mekan:Açı hava oyunu
Malzemeler: Top
Amaç ve Kazanımlar
-Psikomotor Alan
Amaç1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
14.Atılan nesneleri yakalar.
15.Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar.
Isındırıcı Oyun
Öğretmen önceden belirlediği(Yukarı zıplama,Bacaklar açık ayakta duruş,kartal duruşu)jimnastik hareketlerini gösterir ve hep birlikte yaparlar.
Esas Oyun
Çocuklar eşit sayıda iki gruba ayrılırlar.Gruplar arasında belli bir mesafe olmak şartıyla karşılıklı olarak arka arkaya dizilirler.Grup başlarındaki çocuklardan birinin eline top verilerek oyun başlatılır.Topu alan çocuk karşıdaki arkadaşına topu atar.Eğer topu yere düşerse ikisi birden de yanar sona kalan ikili grup oyunu kazanır.Top yere düşmezse bir sonraki arkadaşa verilerek sıranın en arkasına geçilir.
Değerlendirme:Kazanan ikiliye büyük top kaybedenlere küçük top şekli verilir.